Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała Zarządu Nr 234/1592/24 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach

Rodzaj aktu prawnego:
Uchwała Zarządu
Rok podjęcia:
2024
Status:
Obowiązujący
Kadencja:
2018-2023
Sesja:
234
Data podjęcia:
28-02-2024
Data rozpoczęcia obowiązywania:
-
Data wejścia w życie:
-
Data publikacji w dzienniku urzędowym:
-
Nr publikacji w dzienniku urzędowym:
Nie dotyczy
Pozycja w dzienniku urzędowym:
Nie dotyczy
Nr aktu prawnego:
234/1592/24
Czego dotyczy dodawany akt prawny:
przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach
Podstawa prawna wydania:
art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)) oraz §4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej tj. z dnia 23 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 734 z późniejszymi zmianami)
Akt prawa miejscowego:
Nie

Uchwała Nr 234/1592/24
Zarządu Powiatu Świeckiego
z dnia 28 lutego 2024 r.

 

w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)) oraz §4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej tj. z dnia 23 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 734 z późniejszymi zmianami)

 

§ 1

Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach w poniższym brzmieniu:

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ

W GOŁUSZYCACH

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)) oraz §4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej tj. z dnia 23 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 734 z późniejszymi zmianami)Zarząd Powiatu Świeckiego ustanawia poniższy Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach, zwany dalej „Regulaminem", określający organizację i zasady działania Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach.

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Siedzibą Domu Pomocy Społecznej - zwanego dalej Domem - są Gołuszyce 26 gmina Pruszcz.
  2. Dom działa na podstawie:

- Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 7 kwietnia 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 901, ze zm.)

- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z dnia 16 czerwca 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 1270)

- Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego ( tekst jednolity z dnia 14 września 2022 r. Dz.U. z 2022 r. poz. 2123)

-  Ustawy z dnia 4 czerwca 1998  r. o samorządzie powiatowym ( tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107.)

- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 23 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 734, ze zm. )

- Niniejszego Regulaminu Uchwalonego przez Zarząd Powiatu Świeckiego.

  1. Ilekroć w dalszych przepisach regulaminu jest mowa o Domu rozumie się przez to Dom Pomocy Społecznej w Gołuszycach.

§ 2

  1. Dom przeznaczony jest dla osób przewlekle psychicznie chorych.
  2. Dom przyjmuje Mieszkańców na pobyt stały.
  3. Dom może tworzyć mieszkania treningowe i wspomagane zgodne ze standardem wskazanym w rozporządzeniu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie mieszkań treningowych i wspomaganych z dnia 30 października 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2354)
  4. Dom może świadczyć usługi wsparcia krótkoterminowego w wydzielonych pokojach, realizowane w formie pobytu całodobowego, zapewniając standard:

1) w zakresie potrzeb bytowych, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 lit. a, b i d,

2) opiekuńczych, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 2 lit. a i b,

3) wspomagających, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 3 lit. a-c - odpowiedni dla danego typu domu, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb osób korzystających z tej formy wsparcia.

§ 3

  1. Dom jest jednostką budżetową, Powiatu Świeckiego. Dom podlega nadzorowi Wojewody Kujawsko - Pomorskiego w zakresie:

- standardu usług świadczonych w domu,

  1. Dom podlega nadzorowi w zakresie finansowo - gospodarczym Zarządowi Powiatu oraz Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Świeckiego.

 

Rozdział 2

Zasady kierowania Domem

§ 4

  1. Domem zarządza Dyrektor odpowiedzialny za jego funkcjonowanie. Dyrektor reprezentuje Dom na zewnątrz.
  2. Dyrektora, w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony przez Dyrektora Kierownik Działu.
  3. Dyrektor, a w czasie jego nieobecności wyznaczony przez Dyrektora Kierownik Działu, są przełożonymi wszystkich pracowników i Mieszkańców Domu.
  4. Podczas czasowej i nieprzewidzianej nieobecności Dyrektora, w przypadku niewyznaczenia Kierownika Działu, o którym mowa w § 4 ust. l, Dyrektora zastępuje obecny w Domu, Kierownik Działu:

1) Kierownik działu finansowego – główny księgowy,

2) Kierownik działu opiekuńczo - pielęgnacyjnego

3) Kierownik działu administracyjnego.

z tym zastrzeżeniem, że uprawnienie do zastępowania Dyrektora przysługuje w kolejności wskazanej w niniejszym ustępie, a obecność kierownika działu wskazanego hierarchicznie wyżej, wyłącza uprawnienia pozostałych kierowników działów.

  1. Podczas nieobecności Dyrektora oraz kierowników działów w szczególności w godzinach popołudniowych, porze nocnej oraz w dni ustawowo wolne od pracy funkcję przełożonego dla pozostałych pracowników obecnych na dyżurze pełni koordynator dyżuru wskazany w grafiku.

§ 5

  1. Oświadczenia woli w imieniu Domu składa jego Dyrektor.
  2. Oświadczenie woli wymaga każdorazowo kontrasygnaty głównego księgowego, jeżeli powodowałoby to powstanie zobowiązań finansowych. Z tym zastrzeżeniem, że w sytuacji, o której mowa w § 4 ust. 2 i 4 kierownicy działów zastępujący Dyrektora nie są uprawnieni do składania oświadczeń woli powodujących powstanie zobowiązań finansowych.
  3. Do wyłącznych zadań Dyrektora Domu należy przede wszystkim:

1) reprezentowanie Domu we wszystkich formach jego działalności,

2) przestrzeganie i nadzorowanie przestrzegania przez podległych pracowników kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego i instrukcji kancelaryjnej, przepisów o ochronie danych osobowych, informacji niejawnych, przepisów bhp i p.poż., regulaminu pracy, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

3) prawidłowa realizacja ustawy o zamówieniach publicznych,

4) przestrzeganie i nadzorowanie ustawy o finansach publicznych,

5) rozstrzyganie oraz rozpatrywanie zgłaszanych skarg i wniosków zgodnie z trybem Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 23 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 734, ze zm. )

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę Powiatu Świeckiego, a w zakresie wynikającym z ustawy o pomocy społecznej Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu.

§ 6

  1. Dyrektor może powierzyć na podstawie pisemnego upoważnienia poszczególnym Kierownikom Działów czynności obejmujące:

1) wydawanie decyzji w sprawach należących do zakresu podległych komórek organizacyjnych z wyjątkiem przypadków zastrzeżonych do decyzji Dyrektora

2) składanie podpisów w imieniu Dyrektora Domu w zakresie praw i zobowiązań,

3) wprowadzanie wszelkiego rodzaju usprawnień w podległych komórkach
organizacyjnych, a w przypadkach spornych w uzgodnieniu z kierownikami komórek organizacyjnych. W razie rozbieżności ostateczną decyzję podejmuje Dyrektor.

4) koordynowanie pracy zespołu terapeutyczno - opiekuńczego oraz działu usług wspomagających,

5) wykonywanie czynności, o których mowa w § 20 ust. 1.

  1. Uprawnienie, o którym mowa w ust. l, nie dotyczy zadań, o których mowa w § 5 ust. 3.
  2. Upoważnienie musi określać okres, na który jest wydawane oraz szczegółowy zakres obowiązków.

 

Rozdział 3 

Organizacja Domu

§ 7

  1. Dyrektor sprawuje zwierzchni nadzór nad działalnością wszystkich pionów występujących w strukturze organizacyjnej Domu oraz bezpośrednio kieruje sprawami z zakresu:

1) strategii działania Domu,

2) polityki personalnej,

3) organizacji i zarządzania.

  1. Dyrektora Domu powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu Świeckiego.

§ 8

  1. W skład struktury organizacyjnej Domu wchodzą:

1) Dział Usług Opiekuńczo-Pielęgnacyjnych,

- Zespół I

- Zespół II

- Zespół III

- Zespół IV

2) Dział Usług Wspomagających,

3) Dział Finansowy,

4) Dział Administracyjny,

5) Dział Żywienia

6) Sekretariat

  1. Pracami poszczególnych działów kierują kierownicy podlegli bezpośrednio dyrektorowi,
  2. Pracami Zespołów kierują kierownicy zespołów podlegli kierownikowi Działu Opiekuńczo – Pielęgnacyjnego
  3. Graficzne odzwierciedlenie struktury organizacyjnej Domu przedstawia załącznik nr l niniejszego Regulaminu.
  4. Komórki organizacyjne działalności podstawowej Domu, zwane działami lub zespołami wykonują zadania polegające na realizowaniu standardów obowiązujących podstawowych usług świadczonych przez Dom.
  5. Komórki organizacyjne działalności pomocniczej Domu zwane działami wykonują działania polegające przede wszystkim na planowaniu, organizowaniu, koordynowaniu i wykonywaniu zadań zabezpieczających
  6. Do obowiązków kierowników komórek organizacyjnych należy:

1) należyte planowanie pracy własnej i podległych pracowników oraz usprawnianie jej organizacji,

2) nadzór nad wykonywaniem przez podległych pracowników przydzielonych im zadań oraz załatwianie spraw w terminie i zgodnie z przepisami,

3) referowanie bezpośredniemu przełożonemu spraw, które powinny być podane do wiadomości, przedłożenia do akceptacji spraw wymagających aprobaty przełożonego oraz informowanie go o stanie spraw w kierowanej komórce i o potrzebach związanych z jej sprawnym funkcjonowaniem,

4) opracowanie szczegółowych zakresów obowiązków dla podległych pracowników oraz ocena ich pracy,

5) nadzór nad prawidłowością przechowywania akt oraz prawidłowym obiegiem dokumentów w podległej komórce,

6) dbałość o należyte przestrzeganie przepisów bhp i zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego,

7) nadzór nad prawidłowym i terminowym sporządzaniem obowiązującej sprawozdawczości,

8) przydzielanie zadań podległym pracownikom, wynikających z niniejszego regulaminu oraz opracowanych zakresów obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności, a także kontrolowanie ich wykonania.

  1. Szczegółowe zakresy obowiązków są zawarte w aktach personalnych pracowników.

§ 9

  1. Do uprawnień pracowników należy:

1) poszanowanie godności osobistej, bezpieczne i higieniczne warunki pracy,

2) przydział pracy zgodnie z zgodnie z łączącą strony umową o pracę,

3) podnoszenie kwalifikacji zawodowych,

4) otrzymanie wynagrodzenia za pracę w terminach wynikających z obowiązującego regulaminu wynagradzania i umowy o pracę,

5) otrzymania urlopu wypoczynkowego i innych urlopów w terminie uzgodnionym z uwzględnieniem obowiązującego w Domu planu urlopów,

6) systematycznego oceniania wykonywanej pracy oraz w miarę możliwości awansowania,

7) otrzymanie nagrody za efektywne wyniki pracy.

  1. Szczegółowe zakresy obowiązków są zawarte w aktach personalnych.

§ 10

  1. W zależności od potrzeb i zaistniałej sytuacji dyrektor Domu może dokonać zmian strukturalnych i organizacyjnych w celu sprawnego kierowania Domem i jego właściwego funkcjonowania w zakresie i trybie  uregulowanym odrębnymi przepisami.

§ 11

  1. W sprawach dotyczących spraw pracowniczych Dyrektor współpracuje ze związkami zawodowymi działającymi na terenie Domu.

 

Rozdział 4
Szczegółowe zasady działania Domu

§ 12

  1. Przyjęcie Mieszkańca do Domu następuje na podstawie decyzji wydanej w trybie i na zasadach określonych w ustawie o pomocy społecznej i ustawie o ochronie zdrowia psychicznego oraz przepisach wykonawczych do tych ustaw.

§ 13

  1. Pobyt w Domu jest odpłatny. W przypadku nieobecności nie przekraczającej 21 dni w roku mieszkaniec jest zwolniony z odpłatności za pobyt w tym okresie.
  2. Zasady odpłatności regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności art. 60 – 66 ustawy o pomocy społecznej.

§ 14

  1. Odwiedziny Mieszkańców Domu odbywają się codziennie w godzinach od 8:00 do 21:00
  2. Dyrektor może czasowo ograniczyć odwiedziny w przepadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego.

§ 15

  1. Palenie tytoniu na terenie Domu dopuszczalne jest wyłącznie w miejscach wyznaczonych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

§ 16

  1. Posiłki w Domu podawane są w następujących godzinach:

1) Śniadanie                   8:00 – 10:00

2) Obiad                        13:00 – 15:00

3) Kolacja                      18:00 – 20:00

§ 17

  1. Pora nocna w Domu obowiązuje w godzinach 22:00 – 6:00.
  2. Mieszkańcy oraz osoby przebywające na terenie Domu w porze nocnej zobowiązane są do zachowania  „ciszy nocnej”.

 § 18

  1. Zakres usług świadczonych przez Dom uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne Mieszkańców oraz warunki Domu określone w  Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 23 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 734, ze zm.), w związku z czym Dom, świadczy usługi:

1) w zakresie potrzeb bytowych, zapewniając:

  1. miejsce zamieszkania,
  2.  wyżywienie,
  3. odzież i obuwie,
  4. utrzymanie czystości;

2) opiekuńcze, polegające na:

  1. udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
  2. pielęgnacji,
  3. niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;

3) wspomagające, polegające na:

  1. umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
  2. podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców domu, w tym w zakresie komunikacji wspomagającej lub alternatywnej, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej,
  3. umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych,
  4. zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców domu,
  5. stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością lokalną,
  6. działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca domu, w miarę jego możliwości,
  7. pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, jeżeli mieszkaniec spełnia warunki do takiego usamodzielnienia,
  8. zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
  9. finansowaniu mieszkańcowi domu nieposiadającemu własnego dochodu wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nieprzekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  10. zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców domu oraz zapewnieniu mieszkańcom dostępności do informacji o tych prawach,
  11. sprawnym wnoszeniu i załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców domu.

§ 19

  1. Zakres i poziom świadczonych usług przez Dom znajduje odzwierciedlenie w prowadzonej dokumentacji i opiera się na standardach i procedurach obowiązujących w Domu

§ 20

  1. Dyrektor Domu przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w  godzinach godz. 800-1500 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy..
  2. Informacja o godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków jest umieszczona w widocznym miejscu na tablicach informacyjnych w budynkach Domu.
  3. Rejestr skarg i wniosków prowadzi sekretariat.
  4. Kierownicy działów odpowiedzialni są za:

1) wszechstronne wyjaśnienia dotyczące procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,

2) niezwłoczne przekazywanie Sekretariatowi Domu wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnych do rozpatrzenia skarg i wniosków.

  1. Szczegółowy zakres postępowania w sprawie skarg i wniosków został określony w Regulaminie przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków.

§ 21

  1. Czynności kontrolne w ramach kontroli wewnętrznej wykonują kierownicy działów oraz pracownicy upoważnieni do prowadzenia kontroli.
  2. Zakres zadań kontrolnych kierowników działów i upoważnionych pracowników określają szczegółowe zakresy czynności.
  3. Działalność kontrolną koordynuje dyrektor Domu.
  4. Szczegółowe zasady przeprowadzania, oraz sposób dokumentowania kontroli określa Regulamin kontroli wewnętrznej.

§ 22

  1. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Domu realizowane są na podstawie instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w Domu.
  2. Postępowanie z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową regulują przepisy wewnętrzne domu i przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

§ 23

Obowiązki dotyczące porządku wewnętrznego w Domu oraz obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy obowiązujący w Domu.

§ 24

  1. Dom organizuje zespół terapeutyczno - opiekuńczy składający się w szczególności z pracowników Domu. Skład zespołu powołuje Dyrektor odrębnym zarządzeniem.
  2. Głównym zadaniem zespołu jest opracowanie indywidualnych planów wspierania oraz wspólna z Mieszkańcem ich realizacja. Procedurę pracy zespołu terapeutyczno - opiekuńczego określa Procedura ustalana zarządzeniem przez Dyrektora.
  3. Szczegółowy zakres działania wynikającego z indywidualnego planu wspierania koordynuje pracownik Domu zwany pracownikiem pierwszego kontaktu, którego wybór dokonywany jest na zasadzie wzajemnej akceptacji Mieszkańca i pracownika, Procedurę postępowania pracownika pierwszego kontaktu, określa Dyrektor w drodze zarządzenia.

§ 25

  1. Społeczność Terapeutyczna Domu, w skład której wchodzą zarówno Mieszkańcy jak i pracownicy Domu działa na zasadach otwartej komunikacji tworzącej demokratyczne stosunki na wszystkich poziomach funkcjonowania, własną działalność opiera na zasadach współpracy i współodpowiedzialności za realizowane cele, wykorzystując potencjał tkwiący w swoich członkach. Zasady funkcjonowania społeczności terapeutycznej DPS w Gołuszycach określa procedura ustalona przez Dyrektora w drodze zarządzenia.

§ 26

  1. Mieszkańcy Domu tworzą Samorząd Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej. Do reprezentowania interesów Mieszkańców i ochrony ich praw zostaje powołana Rada Samorządu Mieszkańców wybrana w jawnych i bezpośrednich wyborach. Kadencja Rady Samorządu trwa 2 lata. Zasady działania Samorządu Mieszkańców DPS w Gołuszycach określa procedura ustalona przez Dyrektora w drodze zarządzenia.

 

Rozdział 5

Prawa o obowiązki Mieszkańców Domu

§ 27

  1. Każdy Mieszkaniec ma prawo do:

1) podmiotowego traktowania;

2) ochrony godności;

3) uczestnictwa w podejmowaniu decyzji dotyczącej swojej osoby;

4) uczestnictwa w tworzeniu Indywidualnych Planów Wspierania , Planów Adaptacyjnych i ocenie efektów ich realizowania;

5) dostępu do dokumentów urzędowych, które go dotyczą oraz żądania sprostowania lub usunięcia informacji nieprawdziwych i niepełnych;

6) uzyskania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom i swobodnego z nich korzystania;

7) wolności poglądów i przekonań;

8) wolności sumienia i religii;

9) składania skarg i wniosków;

10) dostępu do kultury, rekreacji oraz rozwijania własnych zainteresowań;

11) bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów
wartościowych;

12) utrzymywania kontaktów z rodziną i środowiskiem, przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych w sposób nienaruszający praw innych Mieszkańców;

13) uzyskania pełnych informacji o usługach świadczonych przez Dom, wyboru pracownika pierwszego kontaktu";

14) swobodnego poruszania się po terenie Domu i poza nim, o ile nie istnieją przeciwwskazania natury zdrowotnej;

15) urlopowania w wymiarze 21 dni w roku, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu dyrektora w sposób przyjęty w Domu;

16) pomocy prawnej w sprawach dla niej istotnych;
 

  1. Do obowiązków Mieszkańca należy:

1) poszanowanie godności osobistej współmieszkańców i pracowników Domu;

2) wzajemna życzliwość, pomoc koleżeńska i szacunek;

3) utrzymanie porządku i czystości wokół siebie oraz higieny osobistej;

4) poszanowanie mienia będącego własnością prywatną i całej Społeczności Domu;

5) przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego oraz przepisów porządkowych obowiązujących w Domu;

6) przestrzegania zakazu palenia tytoniu na terenie Domu, poza wyznaczonym do tego miejscem;

7) przestrzegania zasad higieny, dbałości o wygląd zewnętrzny oraz w miarę swoich możliwości o porządek w pokoju i w innych pomieszczeniach ogólnego użytku;

8) współdziałania z personelem w zaspokajaniu swoich potrzeb;

9) zgłaszanie nieobecności w Domu w sposób przyjęty w Domu;

10) niezwłocznego powiadomienia personelu Domu o sytuacji uniemożliwiającej powrót do Domu w ustalonym wcześniej czasie oraz podania nowego terminu powrotu;

11) przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej od godziny 22.00 do godziny 6.00. Cisza nocna zobowiązuje do ściszenia radia i odbiornika telewizyjnego oraz zaniechania głośnych rozmów;

12) przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z różnych urządzeń elektrycznych i mechanicznych;

13) nieużywania w pokojach urządzeń mogących spowodować pożar takich jak: grzałki, czajniki, kuchenki elektryczne itp., jak również otwartego ognia;

14) terminowego regulowania należności za pobyt w Domu w kwocie zgodnej z wydaną decyzją.

  1. Za rażące naruszenie Regulaminu przez mieszkanki należy rozumieć:

1) stosowanie przemocy;

2) niszczenie lub kradzież mienia Domu lub współmieszkanek;

3) ubliżanie oraz używanie obraźliwych określeń w stosunku do współmieszkanek lub personelu;

4) palenie wyrobów tytoniowych na terenie Domu poza wyznaczonymi do tego miejscami;

5) przebywanie w stanie nietrzeźwości na terenie Domu połączone z zakłócaniem porządku;

6) zaleganie z opłatą za pobyt w Domu.

  1. W stosunku do mieszkanek, które w rażący sposób naruszają postanowienia Regulaminu, mogą zostać podjęte w szczególności następujące działania:

1) wezwanie policji wraz z żądaniem zatrzymania i wszczęcia postępowania karnego w stosunku do osób stosujących przemoc;

2) wezwanie policji wraz ze złożeniem wniosku o przewiezienie do odpowiedniej instytucji zabezpieczającej w stosunku do osób znajdujących się w stanie nietrzeźwości;

3) zawnioskowanie o wydanie orzeczenia o zobowiązaniu do naprawienia szkody w sytuacji spowodowania strat materialnych w majątku Domu;

4) zawnioskowanie o wszczęcie procedury mającej na celu wydanie decyzji uchylającej decyzję o skierowaniu mieszkanki na pobyt w Domu

 

Rozdział 6
Wewnętrzne akty prawne Domu

§ 28

  1. W celu realizacji zadań Domu dyrektor jest upoważniony do wydawania wewnętrznych aktów prawnych w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji.

 

Rozdział 7
Postanowienia końcowe

§ 29

  1. Obok postanowień niniejszego Regulaminu wszystkich pracowników i Mieszkańców obowiązują aktualne przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz regulaminy, instrukcje i zarządzenia wewnętrzne dyrektora Domu.

§ 30

  1. Zmiany i uzupełnienia niniejszego regulaminu następują w trybie przewidzianym dla jego nadania.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego przyjęcia przez Zarząd Powiatu Świeckiego.

 

Członkowie Zarządu:

 

Przewodnicząca Zarządu

1. ……………………………………….

 

Powiatu Świeckiego

(Franciszek Koszowski)

 

…………………………..

2. ……………………………………….

 

Barbara Studzińska

(Józef Gawrych)

 

 

3. ……………………………………….

 

 

(Zbigniew Kapusta)

 

 

4. ……………………………………….

 

 

(Iwona Manys)

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

Zgodnie z §4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej strukturę organizacyjną domów pomocy społecznej określa Regulamin Organizacyjny jednostki przygotowany przez Dyrektora jednostki i przyjęty przez Zarząd Powiatu. W związku z koniecznością wprowadzenia zmian polegających na aktualizacji podstaw prawnych, podstaw prawnych doszczegółowienia obowiązków mieszkańców i możliwości wprowadzenia nowych usług wskazanych w ustawie o pomocy społecznej Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach przedstawił zmieniony Regulamin Organizacyjny dostosowany do aktualnego stanu prawnego i faktycznego. W związku z powyższym przyjęcie uchwały jest w pełni konieczne i uzasadnione.

Starosta
Barbara Studzińska

PDFzałacznik do regulaminu-struktura organizacyjna.pdf (103,78KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego