Uchwała Zarządu Nr 234/1592/24 w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach
Uchwała Nr 234/1592/24
Zarządu Powiatu Świeckiego
z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)) oraz §4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej tj. z dnia 23 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 734 z późniejszymi zmianami)
§ 1
Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach w poniższym brzmieniu:
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ
W GOŁUSZYCACH
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)) oraz §4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej tj. z dnia 23 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 734 z późniejszymi zmianami)Zarząd Powiatu Świeckiego ustanawia poniższy Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach, zwany dalej „Regulaminem", określający organizację i zasady działania Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach.
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
- Siedzibą Domu Pomocy Społecznej - zwanego dalej Domem - są Gołuszyce 26 gmina Pruszcz.
- Dom działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 7 kwietnia 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 901, ze zm.)
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z dnia 16 czerwca 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 1270)
- Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego ( tekst jednolity z dnia 14 września 2022 r. Dz.U. z 2022 r. poz. 2123)
- Ustawy z dnia 4 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( tekst jednolity z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 107.)
- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 23 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 734, ze zm. )
- Niniejszego Regulaminu Uchwalonego przez Zarząd Powiatu Świeckiego.
- Ilekroć w dalszych przepisach regulaminu jest mowa o Domu rozumie się przez to Dom Pomocy Społecznej w Gołuszycach.
§ 2
- Dom przeznaczony jest dla osób przewlekle psychicznie chorych.
- Dom przyjmuje Mieszkańców na pobyt stały.
- Dom może tworzyć mieszkania treningowe i wspomagane zgodne ze standardem wskazanym w rozporządzeniu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie mieszkań treningowych i wspomaganych z dnia 30 października 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2354)
- Dom może świadczyć usługi wsparcia krótkoterminowego w wydzielonych pokojach, realizowane w formie pobytu całodobowego, zapewniając standard:
1) w zakresie potrzeb bytowych, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 lit. a, b i d,
2) opiekuńczych, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 2 lit. a i b,
3) wspomagających, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 3 lit. a-c - odpowiedni dla danego typu domu, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb osób korzystających z tej formy wsparcia.
§ 3
- Dom jest jednostką budżetową, Powiatu Świeckiego. Dom podlega nadzorowi Wojewody Kujawsko - Pomorskiego w zakresie:
- standardu usług świadczonych w domu,
- Dom podlega nadzorowi w zakresie finansowo - gospodarczym Zarządowi Powiatu oraz Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Świeckiego.
Rozdział 2
Zasady kierowania Domem
§ 4
- Domem zarządza Dyrektor odpowiedzialny za jego funkcjonowanie. Dyrektor reprezentuje Dom na zewnątrz.
- Dyrektora, w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony przez Dyrektora Kierownik Działu.
- Dyrektor, a w czasie jego nieobecności wyznaczony przez Dyrektora Kierownik Działu, są przełożonymi wszystkich pracowników i Mieszkańców Domu.
- Podczas czasowej i nieprzewidzianej nieobecności Dyrektora, w przypadku niewyznaczenia Kierownika Działu, o którym mowa w § 4 ust. l, Dyrektora zastępuje obecny w Domu, Kierownik Działu:
1) Kierownik działu finansowego – główny księgowy,
2) Kierownik działu opiekuńczo - pielęgnacyjnego
3) Kierownik działu administracyjnego.
z tym zastrzeżeniem, że uprawnienie do zastępowania Dyrektora przysługuje w kolejności wskazanej w niniejszym ustępie, a obecność kierownika działu wskazanego hierarchicznie wyżej, wyłącza uprawnienia pozostałych kierowników działów.
- Podczas nieobecności Dyrektora oraz kierowników działów w szczególności w godzinach popołudniowych, porze nocnej oraz w dni ustawowo wolne od pracy funkcję przełożonego dla pozostałych pracowników obecnych na dyżurze pełni koordynator dyżuru wskazany w grafiku.
§ 5
- Oświadczenia woli w imieniu Domu składa jego Dyrektor.
- Oświadczenie woli wymaga każdorazowo kontrasygnaty głównego księgowego, jeżeli powodowałoby to powstanie zobowiązań finansowych. Z tym zastrzeżeniem, że w sytuacji, o której mowa w § 4 ust. 2 i 4 kierownicy działów zastępujący Dyrektora nie są uprawnieni do składania oświadczeń woli powodujących powstanie zobowiązań finansowych.
- Do wyłącznych zadań Dyrektora Domu należy przede wszystkim:
1) reprezentowanie Domu we wszystkich formach jego działalności,
2) przestrzeganie i nadzorowanie przestrzegania przez podległych pracowników kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego i instrukcji kancelaryjnej, przepisów o ochronie danych osobowych, informacji niejawnych, przepisów bhp i p.poż., regulaminu pracy, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
3) prawidłowa realizacja ustawy o zamówieniach publicznych,
4) przestrzeganie i nadzorowanie ustawy o finansach publicznych,
5) rozstrzyganie oraz rozpatrywanie zgłaszanych skarg i wniosków zgodnie z trybem Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 23 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 734, ze zm. )
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę Powiatu Świeckiego, a w zakresie wynikającym z ustawy o pomocy społecznej Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu.
§ 6
- Dyrektor może powierzyć na podstawie pisemnego upoważnienia poszczególnym Kierownikom Działów czynności obejmujące:
1) wydawanie decyzji w sprawach należących do zakresu podległych komórek organizacyjnych z wyjątkiem przypadków zastrzeżonych do decyzji Dyrektora
2) składanie podpisów w imieniu Dyrektora Domu w zakresie praw i zobowiązań,
3) wprowadzanie wszelkiego rodzaju usprawnień w podległych komórkach
organizacyjnych, a w przypadkach spornych w uzgodnieniu z kierownikami komórek organizacyjnych. W razie rozbieżności ostateczną decyzję podejmuje Dyrektor.
4) koordynowanie pracy zespołu terapeutyczno - opiekuńczego oraz działu usług wspomagających,
5) wykonywanie czynności, o których mowa w § 20 ust. 1.
- Uprawnienie, o którym mowa w ust. l, nie dotyczy zadań, o których mowa w § 5 ust. 3.
- Upoważnienie musi określać okres, na który jest wydawane oraz szczegółowy zakres obowiązków.
Rozdział 3
Organizacja Domu
§ 7
- Dyrektor sprawuje zwierzchni nadzór nad działalnością wszystkich pionów występujących w strukturze organizacyjnej Domu oraz bezpośrednio kieruje sprawami z zakresu:
1) strategii działania Domu,
2) polityki personalnej,
3) organizacji i zarządzania.
- Dyrektora Domu powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu Świeckiego.
§ 8
- W skład struktury organizacyjnej Domu wchodzą:
1) Dział Usług Opiekuńczo-Pielęgnacyjnych,
- Zespół I
- Zespół II
- Zespół III
- Zespół IV
2) Dział Usług Wspomagających,
3) Dział Finansowy,
4) Dział Administracyjny,
5) Dział Żywienia
6) Sekretariat
- Pracami poszczególnych działów kierują kierownicy podlegli bezpośrednio dyrektorowi,
- Pracami Zespołów kierują kierownicy zespołów podlegli kierownikowi Działu Opiekuńczo – Pielęgnacyjnego
- Graficzne odzwierciedlenie struktury organizacyjnej Domu przedstawia załącznik nr l niniejszego Regulaminu.
- Komórki organizacyjne działalności podstawowej Domu, zwane działami lub zespołami wykonują zadania polegające na realizowaniu standardów obowiązujących podstawowych usług świadczonych przez Dom.
- Komórki organizacyjne działalności pomocniczej Domu zwane działami wykonują działania polegające przede wszystkim na planowaniu, organizowaniu, koordynowaniu i wykonywaniu zadań zabezpieczających
- Do obowiązków kierowników komórek organizacyjnych należy:
1) należyte planowanie pracy własnej i podległych pracowników oraz usprawnianie jej organizacji,
2) nadzór nad wykonywaniem przez podległych pracowników przydzielonych im zadań oraz załatwianie spraw w terminie i zgodnie z przepisami,
3) referowanie bezpośredniemu przełożonemu spraw, które powinny być podane do wiadomości, przedłożenia do akceptacji spraw wymagających aprobaty przełożonego oraz informowanie go o stanie spraw w kierowanej komórce i o potrzebach związanych z jej sprawnym funkcjonowaniem,
4) opracowanie szczegółowych zakresów obowiązków dla podległych pracowników oraz ocena ich pracy,
5) nadzór nad prawidłowością przechowywania akt oraz prawidłowym obiegiem dokumentów w podległej komórce,
6) dbałość o należyte przestrzeganie przepisów bhp i zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
7) nadzór nad prawidłowym i terminowym sporządzaniem obowiązującej sprawozdawczości,
8) przydzielanie zadań podległym pracownikom, wynikających z niniejszego regulaminu oraz opracowanych zakresów obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności, a także kontrolowanie ich wykonania.
- Szczegółowe zakresy obowiązków są zawarte w aktach personalnych pracowników.
§ 9
- Do uprawnień pracowników należy:
1) poszanowanie godności osobistej, bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
2) przydział pracy zgodnie z zgodnie z łączącą strony umową o pracę,
3) podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
4) otrzymanie wynagrodzenia za pracę w terminach wynikających z obowiązującego regulaminu wynagradzania i umowy o pracę,
5) otrzymania urlopu wypoczynkowego i innych urlopów w terminie uzgodnionym z uwzględnieniem obowiązującego w Domu planu urlopów,
6) systematycznego oceniania wykonywanej pracy oraz w miarę możliwości awansowania,
7) otrzymanie nagrody za efektywne wyniki pracy.
- Szczegółowe zakresy obowiązków są zawarte w aktach personalnych.
§ 10
- W zależności od potrzeb i zaistniałej sytuacji dyrektor Domu może dokonać zmian strukturalnych i organizacyjnych w celu sprawnego kierowania Domem i jego właściwego funkcjonowania w zakresie i trybie uregulowanym odrębnymi przepisami.
§ 11
- W sprawach dotyczących spraw pracowniczych Dyrektor współpracuje ze związkami zawodowymi działającymi na terenie Domu.
Rozdział 4
Szczegółowe zasady działania Domu
§ 12
- Przyjęcie Mieszkańca do Domu następuje na podstawie decyzji wydanej w trybie i na zasadach określonych w ustawie o pomocy społecznej i ustawie o ochronie zdrowia psychicznego oraz przepisach wykonawczych do tych ustaw.
§ 13
- Pobyt w Domu jest odpłatny. W przypadku nieobecności nie przekraczającej 21 dni w roku mieszkaniec jest zwolniony z odpłatności za pobyt w tym okresie.
- Zasady odpłatności regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności art. 60 – 66 ustawy o pomocy społecznej.
§ 14
- Odwiedziny Mieszkańców Domu odbywają się codziennie w godzinach od 8:00 do 21:00
- Dyrektor może czasowo ograniczyć odwiedziny w przepadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego.
§ 15
- Palenie tytoniu na terenie Domu dopuszczalne jest wyłącznie w miejscach wyznaczonych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 16
- Posiłki w Domu podawane są w następujących godzinach:
1) Śniadanie 8:00 – 10:00
2) Obiad 13:00 – 15:00
3) Kolacja 18:00 – 20:00
§ 17
- Pora nocna w Domu obowiązuje w godzinach 22:00 – 6:00.
- Mieszkańcy oraz osoby przebywające na terenie Domu w porze nocnej zobowiązane są do zachowania „ciszy nocnej”.
§ 18
- Zakres usług świadczonych przez Dom uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne Mieszkańców oraz warunki Domu określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (tekst jednolity z dnia 23 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 734, ze zm.), w związku z czym Dom, świadczy usługi:
1) w zakresie potrzeb bytowych, zapewniając:
- miejsce zamieszkania,
- wyżywienie,
- odzież i obuwie,
- utrzymanie czystości;
2) opiekuńcze, polegające na:
- udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- pielęgnacji,
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;
3) wspomagające, polegające na:
- umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
- podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców domu, w tym w zakresie komunikacji wspomagającej lub alternatywnej, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej,
- umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych,
- zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców domu,
- stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością lokalną,
- działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca domu, w miarę jego możliwości,
- pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, jeżeli mieszkaniec spełnia warunki do takiego usamodzielnienia,
- zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
- finansowaniu mieszkańcowi domu nieposiadającemu własnego dochodu wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nieprzekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców domu oraz zapewnieniu mieszkańcom dostępności do informacji o tych prawach,
- sprawnym wnoszeniu i załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców domu.
§ 19
- Zakres i poziom świadczonych usług przez Dom znajduje odzwierciedlenie w prowadzonej dokumentacji i opiera się na standardach i procedurach obowiązujących w Domu
§ 20
- Dyrektor Domu przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach godz. 800-1500 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy..
- Informacja o godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków jest umieszczona w widocznym miejscu na tablicach informacyjnych w budynkach Domu.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzi sekretariat.
- Kierownicy działów odpowiedzialni są za:
1) wszechstronne wyjaśnienia dotyczące procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
2) niezwłoczne przekazywanie Sekretariatowi Domu wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnych do rozpatrzenia skarg i wniosków.
- Szczegółowy zakres postępowania w sprawie skarg i wniosków został określony w Regulaminie przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków.
§ 21
- Czynności kontrolne w ramach kontroli wewnętrznej wykonują kierownicy działów oraz pracownicy upoważnieni do prowadzenia kontroli.
- Zakres zadań kontrolnych kierowników działów i upoważnionych pracowników określają szczegółowe zakresy czynności.
- Działalność kontrolną koordynuje dyrektor Domu.
- Szczegółowe zasady przeprowadzania, oraz sposób dokumentowania kontroli określa Regulamin kontroli wewnętrznej.
§ 22
- Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Domu realizowane są na podstawie instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w Domu.
- Postępowanie z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową regulują przepisy wewnętrzne domu i przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
§ 23
Obowiązki dotyczące porządku wewnętrznego w Domu oraz obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy obowiązujący w Domu.
§ 24
- Dom organizuje zespół terapeutyczno - opiekuńczy składający się w szczególności z pracowników Domu. Skład zespołu powołuje Dyrektor odrębnym zarządzeniem.
- Głównym zadaniem zespołu jest opracowanie indywidualnych planów wspierania oraz wspólna z Mieszkańcem ich realizacja. Procedurę pracy zespołu terapeutyczno - opiekuńczego określa Procedura ustalana zarządzeniem przez Dyrektora.
- Szczegółowy zakres działania wynikającego z indywidualnego planu wspierania koordynuje pracownik Domu zwany pracownikiem pierwszego kontaktu, którego wybór dokonywany jest na zasadzie wzajemnej akceptacji Mieszkańca i pracownika, Procedurę postępowania pracownika pierwszego kontaktu, określa Dyrektor w drodze zarządzenia.
§ 25
- Społeczność Terapeutyczna Domu, w skład której wchodzą zarówno Mieszkańcy jak i pracownicy Domu działa na zasadach otwartej komunikacji tworzącej demokratyczne stosunki na wszystkich poziomach funkcjonowania, własną działalność opiera na zasadach współpracy i współodpowiedzialności za realizowane cele, wykorzystując potencjał tkwiący w swoich członkach. Zasady funkcjonowania społeczności terapeutycznej DPS w Gołuszycach określa procedura ustalona przez Dyrektora w drodze zarządzenia.
§ 26
- Mieszkańcy Domu tworzą Samorząd Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej. Do reprezentowania interesów Mieszkańców i ochrony ich praw zostaje powołana Rada Samorządu Mieszkańców wybrana w jawnych i bezpośrednich wyborach. Kadencja Rady Samorządu trwa 2 lata. Zasady działania Samorządu Mieszkańców DPS w Gołuszycach określa procedura ustalona przez Dyrektora w drodze zarządzenia.
Rozdział 5
Prawa o obowiązki Mieszkańców Domu
§ 27
- Każdy Mieszkaniec ma prawo do:
1) podmiotowego traktowania;
2) ochrony godności;
3) uczestnictwa w podejmowaniu decyzji dotyczącej swojej osoby;
4) uczestnictwa w tworzeniu Indywidualnych Planów Wspierania , Planów Adaptacyjnych i ocenie efektów ich realizowania;
5) dostępu do dokumentów urzędowych, które go dotyczą oraz żądania sprostowania lub usunięcia informacji nieprawdziwych i niepełnych;
6) uzyskania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom i swobodnego z nich korzystania;
7) wolności poglądów i przekonań;
8) wolności sumienia i religii;
9) składania skarg i wniosków;
10) dostępu do kultury, rekreacji oraz rozwijania własnych zainteresowań;
11) bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów
wartościowych;
12) utrzymywania kontaktów z rodziną i środowiskiem, przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych w sposób nienaruszający praw innych Mieszkańców;
13) uzyskania pełnych informacji o usługach świadczonych przez Dom, wyboru pracownika pierwszego kontaktu";
14) swobodnego poruszania się po terenie Domu i poza nim, o ile nie istnieją przeciwwskazania natury zdrowotnej;
15) urlopowania w wymiarze 21 dni w roku, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu dyrektora w sposób przyjęty w Domu;
16) pomocy prawnej w sprawach dla niej istotnych;
- Do obowiązków Mieszkańca należy:
1) poszanowanie godności osobistej współmieszkańców i pracowników Domu;
2) wzajemna życzliwość, pomoc koleżeńska i szacunek;
3) utrzymanie porządku i czystości wokół siebie oraz higieny osobistej;
4) poszanowanie mienia będącego własnością prywatną i całej Społeczności Domu;
5) przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego oraz przepisów porządkowych obowiązujących w Domu;
6) przestrzegania zakazu palenia tytoniu na terenie Domu, poza wyznaczonym do tego miejscem;
7) przestrzegania zasad higieny, dbałości o wygląd zewnętrzny oraz w miarę swoich możliwości o porządek w pokoju i w innych pomieszczeniach ogólnego użytku;
8) współdziałania z personelem w zaspokajaniu swoich potrzeb;
9) zgłaszanie nieobecności w Domu w sposób przyjęty w Domu;
10) niezwłocznego powiadomienia personelu Domu o sytuacji uniemożliwiającej powrót do Domu w ustalonym wcześniej czasie oraz podania nowego terminu powrotu;
11) przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej od godziny 22.00 do godziny 6.00. Cisza nocna zobowiązuje do ściszenia radia i odbiornika telewizyjnego oraz zaniechania głośnych rozmów;
12) przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z różnych urządzeń elektrycznych i mechanicznych;
13) nieużywania w pokojach urządzeń mogących spowodować pożar takich jak: grzałki, czajniki, kuchenki elektryczne itp., jak również otwartego ognia;
14) terminowego regulowania należności za pobyt w Domu w kwocie zgodnej z wydaną decyzją.
- Za rażące naruszenie Regulaminu przez mieszkanki należy rozumieć:
1) stosowanie przemocy;
2) niszczenie lub kradzież mienia Domu lub współmieszkanek;
3) ubliżanie oraz używanie obraźliwych określeń w stosunku do współmieszkanek lub personelu;
4) palenie wyrobów tytoniowych na terenie Domu poza wyznaczonymi do tego miejscami;
5) przebywanie w stanie nietrzeźwości na terenie Domu połączone z zakłócaniem porządku;
6) zaleganie z opłatą za pobyt w Domu.
- W stosunku do mieszkanek, które w rażący sposób naruszają postanowienia Regulaminu, mogą zostać podjęte w szczególności następujące działania:
1) wezwanie policji wraz z żądaniem zatrzymania i wszczęcia postępowania karnego w stosunku do osób stosujących przemoc;
2) wezwanie policji wraz ze złożeniem wniosku o przewiezienie do odpowiedniej instytucji zabezpieczającej w stosunku do osób znajdujących się w stanie nietrzeźwości;
3) zawnioskowanie o wydanie orzeczenia o zobowiązaniu do naprawienia szkody w sytuacji spowodowania strat materialnych w majątku Domu;
4) zawnioskowanie o wszczęcie procedury mającej na celu wydanie decyzji uchylającej decyzję o skierowaniu mieszkanki na pobyt w Domu
Rozdział 6
Wewnętrzne akty prawne Domu
§ 28
- W celu realizacji zadań Domu dyrektor jest upoważniony do wydawania wewnętrznych aktów prawnych w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe
§ 29
- Obok postanowień niniejszego Regulaminu wszystkich pracowników i Mieszkańców obowiązują aktualne przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz regulaminy, instrukcje i zarządzenia wewnętrzne dyrektora Domu.
§ 30
- Zmiany i uzupełnienia niniejszego regulaminu następują w trybie przewidzianym dla jego nadania.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego przyjęcia przez Zarząd Powiatu Świeckiego.
Członkowie Zarządu: |
| Przewodnicząca Zarządu |
1. ………………………………………. |
| Powiatu Świeckiego |
(Franciszek Koszowski) |
| ………………………….. |
2. ………………………………………. |
| Barbara Studzińska |
(Józef Gawrych) |
|
|
3. ………………………………………. |
|
|
(Zbigniew Kapusta) |
|
|
4. ………………………………………. |
|
|
(Iwona Manys) |
|
|
Uzasadnienie
Zgodnie z §4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej strukturę organizacyjną domów pomocy społecznej określa Regulamin Organizacyjny jednostki przygotowany przez Dyrektora jednostki i przyjęty przez Zarząd Powiatu. W związku z koniecznością wprowadzenia zmian polegających na aktualizacji podstaw prawnych, podstaw prawnych doszczegółowienia obowiązków mieszkańców i możliwości wprowadzenia nowych usług wskazanych w ustawie o pomocy społecznej Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach przedstawił zmieniony Regulamin Organizacyjny dostosowany do aktualnego stanu prawnego i faktycznego. W związku z powyższym przyjęcie uchwały jest w pełni konieczne i uzasadnione.
Starosta
Barbara Studzińska
załacznik do regulaminu-struktura organizacyjna.pdf (103,78KB)