Zarządzenie Nr 3/25 Starosty Świeckiego z dnia 9 stycznia 2025 roku w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 6/19 z dnia 12 lutego 2019r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego ds. kontroli zarządczej
Zarządzenie Nr 3/25
Starosty Świeckiego
z dnia 9 stycznia 2025 roku
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 6/19 z dnia 12 lutego 2019r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego ds. kontroli zarządczej.
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U.2024 r. poz.107 ze zm.[1]).
zarządzam co następuje:
§1. Wprowadzam zmiany do Zarządzenia Nr 6/19 Starosty Świeckiego z dnia 12 lutego 2019r. zmienionego Zarządzeniem Nr 70/19 z dnia 30 grudnia 2019 r. oraz Zarządzeniem Nr 74/23 z dnia 2 października 2023 r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego ds. kontroli zarządczej:
- § 1 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„Powołuje się zespół zadaniowy ds. kontroli zarządczej zwany dalej zespołem w następującym składzie:
- Starosta Świecki - Przewodniczący
- Wicestarosta Świecki - Zastępca Przewodniczącego
- Sekretarz Powiatu - Członek
- Skarbnik Powiatu - Członek
- Audytor Wewnętrzny - Członek
- Inspektor Ochrony Danych/Koordynator Dostępności - Członek
- Główny Specjalista ds. kontroli wewnętrznych i Zewnętrznych - Sekretarz.”
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Głównemu Specjaliście ds. kontroli wewnętrznej i zewnętrznej.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Świecki
Paweł Knapik
[1] Zmiany ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2024 r. poz.1907.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2024 r. poz.1530 ze zm.) kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Zespół zadaniowy ds. kontroli zarządczej został powołany Zarządzeniem Nr 6/19 Starosty Świeckiego z dnia 12 lutego 2019 roku. Do zadań zespołu należy w szczególności: wyznaczanie celów i zadań do realizacji, identyfikacja ryzyka w odniesieniu do celów i zadań, jego analiza i reakcja na ryzyko, analiza wyników samooceny kontroli zarządczej, ocena i doskonalenie systemu kontroli zarządczej. Zmiana zarządzenia jest spowodowana zmianą składu zespołu. Aktualnie nie ma stanowiska Etatowego Członka Zarządu, a Kierownikiem Wydziału Organizacyjnego jest Sekretarz Powiatu. Wobec powyższego osoby te zostały wykreślone ze składu zespołu.
Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego i kierownika jednostki. Wobec powyższego podejmuje się niniejsze zarządzenie.
Starosta Świecki
Paweł Knapik