Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr 76/23 Starosty Świeckiego z dnia 02 października 2023 roku w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 40/19 z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie procedury zarzadzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Świeciu

Rodzaj aktu prawnego:
Zarządzenie
Rok podjęcia:
2023
Status:
Obowiązujący
Kadencja:
2018-2023
Sesja:
Nie dotyczy
Data podjęcia:
02-10-2023
Data rozpoczęcia obowiązywania:
02-10-2023
Data wejścia w życie:
02-10-2023
Data publikacji w dzienniku urzędowym:
-
Nr publikacji w dzienniku urzędowym:
Nie dotyczy
Pozycja w dzienniku urzędowym:
Nie dotyczy
Nr aktu prawnego:
76/23
Czego dotyczy dodawany akt prawny:
zmiany Zarządzenia Nr 40/19 z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie procedury zarzadzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Świeciu
Podstawa prawna wydania:
art. 68 ust.1 i ust.2 pkt.7, art.69 ust.1 pkt. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U.2023.1270 ze zm.), art.34 ust.1 i art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U.2022.1526 ze zm.)
Akt prawa miejscowego:
Nie

Na podstawie art. 68 ust.1 i ust.2 pkt.7, art.69 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U.2023.1270 ze zm.)[1], art.34 ust.1 i art.35 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U.2022.1526 ze zm.[2])

 

zarządzam

co następuje:

 

§ 1. Wprowadzam  zmiany do Zarządzenia Nr 40/19 Starosty Świeckiego z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie procedury zarzadzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym w Świeciu:

1) § 2 ust.1pkt.17 skreśla się.

2) § 2 ust.1 pkt.33 otrzymuje brzmienie:

„Zespół powołany przez Starostę odrębnym zarządzeniem w skład którego wchodzą w szczególności: Wicestarosta, Skarbnik, Sekretarz, Audytor wewnętrzny, Kierownik Wydziału Organizacyjnego, Inspektor Ochrony Danych, Koordynator Dostępności, Koordynator.”

3) § 3 ust.3 otrzymuje brzmienie:

„Procedura zarządzania ryzykiem zwana dalej PZR określa ramy postępowania związanego z zarządzaniem ryzykiem w Starostwie z zastrzeżeniem zapisów wynikających z §4 i §6. Stanowi wypełnienie obowiązków wskazanych w art. 68 – 69 ustawy o finansach publicznych. Przepisy te określają zarządzanie ryzykiem jako jeden z elementów kontroli zarządczej wymaganych w jednostkach sektora finansów publicznych. Procedury nie stosuje się do obszaru Ochrony danych w Starostwie i jednostce samorządu.

4) w § 3 po ust.9 dodaje się ust.10 i ust.11  w brzmieniu:

„10. Za   wykonanie obowiązku wynikającego z art. 68 i 69 ustawy o finansach publicznych, w obszarze ochrona danych dla Starostwa  i jednostki samorządu, odpowiedzialny jest Inspektor Ochrony Danych na zasadach uregulowanych w przepisach odrębnych przy czym konieczne jest coroczne ustalanie celów i zadań i związanej z tym corocznej sprawozdawczości oraz sporządzanie rejestru ryzyka i corocznej sprawozdawczości. ”

„11. W przypadku Koordynatora Dostępności ma zastosowanie niniejsza procedura”

5) § 4 ust.3 otrzymuje brzmienie:

„W proces identyfikacji i analizy ryzyka na poziomie strategicznym włączany jest Zespół zwany dalej zespołem powołany przez Starostę odrębnym zarządzeniem w skład którego wchodzą w szczególności: Wicestarosta, Skarbnik, Sekretarz, Audytor wewnętrzny, Kierownik wydziału Organizacyjnego, Inspektor Ochrony Danych, Koordynator Dostępności Koordynator.”

”3a. Proces identyfikacji i analizy ryzyka na poziomie strategicznym w obszarze Ochrona danych i dostępność dla Starostwa Powiatowego i jednostki samorządu przeprowadza samodzielnie Inspektor Ochrony Danych i Koordynator dostępności i przedstawia do zatwierdzenia Staroście.

6) § 4 ust.10 i 11 skreśla się.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Zespołowi zadaniowemu ds. kontroli zarządczej, o którym mowa w Zarządzeniu Nr 6/19 Starosty Świeckiego z dnia 12 lutego 2019 roku z późniejszymi zmianami oraz Głównemu Specjaliście ds. kontroli wewnętrznej  i zewnętrznej.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Starosta

Barbara Studzińska

 

 

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz.1526 ze zm.) kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Zmiana zarządzenia jest wynikiem pracy zespołu ds. kontroli zarządczej, który w raporcie z oceny stanu kontroli zarządczej za 2022 r. w ramach doskonalenia systemu kontroli zarządczej, przyjął zadania do realizacji w standardzie Mechanizmy kontroli. Monitorowanie i ocena. Zadania zostały zatwierdzone do realizacji przez Starostę.

Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego i kierownika jednostki. Wobec powyższego podejmuje się niniejsze zarządzenie.

 

Starosta 

Barbara Studzińska

 

 

[1] Zmiany ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2023 r. poz.1273, poz.497, poz.1407, poz.1641, 1693,1429.

[2] Zmiany ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz.572.

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego