UCHWAŁA ZARZĄDU NR 33/282/25 w sprawie wyrażenia zgody na likwidację składników majątkowych stanowiących mienie Powiatu Świeckiego

Rodzaj aktu prawnego:
Uchwała Zarządu
Rok podjęcia:
2025
Status:
Obowiązujący
Kadencja:
2024-2029
Sesja:
33
Data podjęcia:
28-05-2025
Data rozpoczęcia obowiązywania:
-
Data wejścia w życie:
-
Data publikacji w dzienniku urzędowym:
-
Nr publikacji w dzienniku urzędowym:
nie dotyczy
Pozycja w dzienniku urzędowym:
nie dotyczy
Nr aktu prawnego:
33/282/25
Czego dotyczy dodawany akt prawny:
wyrażenia zgody na likwidację składników majątkowych stanowiących mienie Powiatu Świeckiego
Podstawa prawna wydania:
art. 32 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107 z późn. zm.)
Akt prawa miejscowego:
Nie

UCHWAŁA NR 33/282/25

ZARZĄDU POWIATU ŚWIECKIEGO

z dnia 28 maja 2025 r.

w sprawie wyrażenia zgody na likwidację składników majątkowych stanowiących mienie Powiatu Świeckiego

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107 z późn. zm.[1]) uchwala się, co następuje:

§ 1. Wyraża się zgodę na likwidację pojazdów samochodowych przejętych na własność Powiatu Świeckiego, na podstawie art. 130a ust. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 z późn. zm.) o wartości 1.000,00 zł., wskazanych w protokole określającym sposób zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Do wykonania czynności określonych w § 1 zobowiązuje się Kierownika Wydziału Bezpieczeństwa i Transportu Publicznego na podstawie § 1 pkt 5 uchwały Nr 28/209/19 Zarządu Powiatu Świeckiego z dnia 30 lipca 2019 r. w sprawie trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi i przejmowanymi na własność Powiatu Świeckiego na podstawie art. 130a ust. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz powołania Zespołu ds. sprzedaży i likwidacji tych pojazdów.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Zarządu

Powiatu Świeckiego

Paweł Knapik

Członek Zarządu
Roman Witt 

Członek Zarządu
Anna Belt

Członek Zarządu
Iwona Manys

Członek Zarządu
Grzegorz  Tomaszewski

 

[1] zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2024r., poz. 1907

 

Uzasadnienie

W dniu 20 maja 2025 r. Komisja Likwidacyjna na podstawie Zarządzenia nr 48/25 Starosty Świeckiego z dnia 19 maja 2025 r. w sprawie przeprowadzenia likwidacji pojazdów samochodowych przejętych na własność Powiatu wraz z protokołem z przeprowadzonych oględzin pojazdów usuniętych z drogi, w przypadku określonym w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 z późn. zm.), dokonała przeglądu i oceny przydatności składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji, w wyniku których stwierdzono, że są to pojazdy powypadkowe, zużyte i zniszczone o wartości 1.000,00 zł. i nadają się tylko do kasacji.

Wobec powyższego, mając na uwadze zasady gospodarności majątkiem sposób likwidacji określony przez Komisję Likwidacyjną jest optymalnym rozwiązaniem.

 

Starosta

Paweł Knapik