Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała Zarządu Nr 7/71/24 w sprawie przedłożenia Radzie Powiatu Świeckiego „Raportu z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego za lata 2022-2023”

Rodzaj aktu prawnego:
Uchwała Zarządu
Rok podjęcia:
2024
Status:
Obowiązujący
Kadencja:
2024-2029
Sesja:
7
Data podjęcia:
30-07-2024
Data rozpoczęcia obowiązywania:
-
Data wejścia w życie:
-
Data publikacji w dzienniku urzędowym:
-
Nr publikacji w dzienniku urzędowym:
Nie dotyczy
Pozycja w dzienniku urzędowym:
Nie dotyczy
Nr aktu prawnego:
7/71/24
Czego dotyczy dodawany akt prawny:
przedłożenia Radzie Powiatu Świeckiego „Raportu z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego za lata 2022-2023”
Podstawa prawna wydania:
art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 t.j. ze zm.)
Akt prawa miejscowego:
Nie

Uchwała Nr 7/71/24
Zarządu Powiatu Świeckiego
z dnia 30 lipca 2024 r.

 

w sprawie przedłożenia Radzie Powiatu Świeckiego „Raportu z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego za lata 2022-2023”.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 t.j. ze zm.1)) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Przyjmuje się „Raport z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego za lata 2022-2023”, stanowiący załącznik do uchwały.

 

§ 2. Postanawia się przedłożyć „Raport z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego za lata 2022-2023” Radzie Powiatu Świeckiego.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Zarządu
Paweł Knapik

Członek Zarządu
Roman Witt

Członek Zarządu
Anna Belt

Członek Zarządu
Grzegorz Tomaszewski

 

 

Uzasadnienie

 

Zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 t.j.), z wykonania Programu organ wykonawczy powiatu sporządza co 2 lata raport, który przedstawia Radzie Powiatu. Obowiązek sprawozdawczy jest następstwem realizacji przez Powiat Świecki zapisów zawartych w art. 17 ust. 1 ww. ustawy, który zobowiązuje Zarząd Powiatu Świeckiego do opracowania Programu ochrony środowiska w celu realizacji polityki ochrony środowiska uwzględniając cele zawarte w strategiach, programach i dokumentach programowych do realizacji ochrony środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Polityka ochrony środowiska jest prowadzona na podstawie strategii rozwoju, programów i dokumentów programowych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r., poz. 324 t.j.).

W związku z powyższym Zarząd Powiatu Świeckiego przygotował „Raport z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego za lata 2022-2023”. Niniejszy raport jest podsumowaniem dwóch poprzednich lat realizacji Programu ochrony środowiska i dotyczy okresu od stycznia 2022 do grudnia 2023 r. W związku z tym, w Raporcie znajduje się podsumowanie działań zawartych w „Programie Ochrony Środowiska dla Powiatu Świeckiego na lata 2021-2025 z perspektywą na lata 2026-2029”, który został przyjęty Uchwałą Nr XXX/196/21 Rady Powiatu Świeckiego z dnia 31 marca 2021r.

Raport opracowano na podstawie informacji zawartych w ankietach nadesłanych przez niżej wymienione urzędy i inne instytucje wskazane w Programie jako jednostki odpowiedzialne za realizację poszczególnych działań i przedsięwzięć, w tym:

-Starostwa Powiatowego w Świeciu,

-Urzędu Gminy Bukowiec,

-Urzędu Gminy Dragacz,

-Urzędu Gminy Drzycim,

-Urzędu Gminy Jeżewo,

-Urzędu Gminy Lniano,

-Urzędu Gminy Nowe,

-Urzędu Gminy Osie,

-Urzędu Gminy Pruszcz,

-Urzędu Miejskiego w Świeciu,

-Urzędu Gminy Świekatowo,

-Urzędu Gminy Warlubie,

-Nadleśnictw: Dąbrowa, Osie, Różanna, Starogard, Zamrzenica,

-Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych oddział w Bydgoszczy,

-Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy,

-Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Bydgoszczy,

-Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie,

-Okręgowej Stacji Chemiczno-Rolniczej w Bydgoszczy,

-Przedsiębiorstwa Unieszkodliwiania Odpadów Eko-Wisła Sp. z o.o. w Sulnówku,

-Veolia Północ Sp. z o.o.,

-Okręgowego Urzędu Górniczego w Poznaniu.

Część niezbędnych informacji pozyskano również z ewidencji i baz danych elektronicznych udostępnianych za pośrednictwem Internetu przez ww. instytucje i inne podmioty (np. Główny Urząd Statystyczny, Bank Danych o Lasach Lasów Państwowych, WIOŚ w Bydgoszczy, Państwowy Instytut Geologiczny).

Starosta
Paweł Knapik

 

1) Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2024 r. poz. 834.

 

PDFZałącznik do uchwały Zarządu Powiatu nr 7.71.24.pdf (1,31MB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego