Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół XXII Sesji Rady Powiatu Świeckiego, 29 lipca 2020 r.

Protokół nr XXII/20

XXII Sesja Rady Powiatu Świeckiego w dniu 29 lipca 2020 r.

 

Obrady rozpoczęto 29 lipca 2020 r. o godz. 13:00, a zakończono o godz. 17:20 tego samego dnia.

 

W posiedzeniu wzięło udział 18 radnych.

Obecni:

1. Wiesław Bagniewski
2. Waldemar Fura
3. Józef Gawrych
4. Grzegorz Goral
5. Brunon Han
6. Katarzyna Kaczmarek-Sławińska (od punktu 2)
7. Zbigniew Kapusta
8. Urszula Kempińska-Czerwińska
9. Adam Knapik
10. Franciszek Koszowski
11. Andrzej Kowalski
12. Stanisława Kuffel
13. Angelika Macura
14. Iwona Manys
15. Marek Mazurek
16. Szczepan Nowakowski
17. Ryszard Pacek
18. Marcin Podgórski (do punktu 9)
19. Barbara Studzińska
20. Grzegorz Tomaszewski
21. Roman Witt

Lista obecności – w załączeniu.

Lista obecności zaproszonych gości – w załączeniu.

 

 

  1. Otwarcie XXII sesji i stwierdzenie quorum.

Otwarcia XXII sesji dokonał Pan Adam Knapik, który na podstawie informacji z systemu do głosowania oraz podpisów złożonych na liście obecności stwierdził, że w sesji uczestniczy 17 radnych, co stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie uchwał przez Radę Powiatu. Następnie powitał obecnych na sesji zaproszonych gości oraz radnych.

 

 

  1. Przyjęcie porządku obrad.

Pan Adam Knapik poinformował, że do zaproponowanego porządku obrad wraz z przesłanym uzupełnieniem nie wpłynął żaden wniosek o zmianę lub rozszerzenie i zapytał, czy ktoś z radnych chciałby taki wniosek zgłosić. Ponieważ nikt z obecnych nie wniósł uwag, poddał porządek obrad pod głosowanie w brzmieniu przesłanym radnym 21 lipca br. (treść zawiadomienia o sesji oraz o uzupełnieniu porządku obrad w załączeniu).

 

Głosowano w sprawie:
przyjęcia porządku obrad.

Wyniki głosowania
ZA: 18, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3

Wyniki imienne:
ZA (18)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Marcin Podgórski, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (3)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Roman Witt

 

Przedstawiając wyniki głosowania Przewodniczący poinformował, że zaproponowany porządek obrad został przez Radę przyjęty.

 

 

  1. Przyjęcie protokołu poprzedniej sesji.

Pan Adam Knapik stwierdził, że projekt protokołu XXI sesji został radnym przesłany, był on również wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz zamieszczony w systemie eSesja. Poinformował, że do momentu rozpoczęcia obrad do sporządzonego protokołu nie wpłynęły żadne uwagi i zapytał, czy ktoś chciałby w tej sprawie zabrać głos. Wobec braku chętnych do zabrania głosu przystąpiono do głosowania.

 

Głosowano w sprawie:
przyjęcia protokołu poprzedniej sesji.

Wyniki głosowania
ZA: 18, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3

Wyniki imienne:
ZA (18)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Marcin Podgórski, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (3)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Roman Witt

 

Przedstawiając wyniki głosowania Przewodniczący poinformował, że protokół poprzedniej sesji został przez Radę przyjęty.

 

 

  1. Sprawozdanie o pracach Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.

Pani Barbara Studzińska przedstawiła Sprawozdanie o pracach Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym (opracowanie w załączeniu). Dokument ten w formie elektronicznej został przesłany wszystkim radnym.

 

W dyskusji wzięli udział:

Pan Marek Mazurek nawiązując do informacji o odbyciu Walnego Zgromadzenia Wspólników „Nowego Szpitala” zapytał, czy w jego trakcie były poruszane tematy, które zgłaszano szczególnie na ostatniej sesji w stosunku do szpitala i standardów świadczonych usług dla pacjentów.

 

Pani Barbara Studzińska potwierdziła, że były one poruszane zarówno na Radzie Nadzorczej, jak i na Zgromadzeniu Wspólników mimo, iż dotyczyło ono skwitowania działalności spółki za ubiegły rok. Dodała, że standardem jest omawianie tego typu spraw na każdym posiedzeniu Rady Nadzorczej i na każdym posiedzeniu Zgromadzenia Wspólników, niezależnie, czy jest to zgromadzenie nadzwyczajne, czy zwyczajne.

 

Do przedstawionego sprawozdania nie wniesiono więcej pytań ani uwag.

 

 

  1. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Powiatu z działań w okresie międzysesyjnym.

Pan Adam Knapik poinformował, że:

  • 29 czerwca – wziął udział w spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego i PKP PLK zorganizowanym przez Burmistrza Świecia w związku z prowadzonymi pracami mającymi na celu przywrócenie kolei do Świecia,
  • 21 lipca – uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Powiatu
  • wczoraj (28 lipca) skierował zgodnie z właściwością do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Świeciu oświadczenia majątkowe radnych; podziękował radnym za sprawne zastosowanie się wskazanych do uwag, a Wiceprzewodniczącemu Rady za pracę włożoną przy weryfikacji oświadczeń majątkowych,
  • dzisiaj (29 lipca) wpłynęła do Biura Rady petycja podpisana przez kilkudziesięciu mieszkańców gminy Świecie związana z zagrożeniem dla środowiska i chyba nawet, jak zostało napisane, zagrożeniem życia, w związku z planowanym uruchomieniem żwirowni w miejscowości Sulnówko; zastrzegł, że nie przeprowadził jeszcze weryfikacji od strony formalnoprawnej odnośnie zgodności tego dokumentu z ustawą o petycjach i dopiero wówczas zdecyduje, czy jest to petycja i zostanie przekazana do Komisji, czy ewentualnie, zgodnie z właściwością być może do Rady Gminy Świecie.

 

Pan Grzegorz Goral zapytał o przyczynę braku w porządku obrad sesji informacji o sytuacji sanitarno-epidemiologicznej.

 

Pan Adam Knapik poinformował o otrzymanym piśmie Pani Dyrektor Sanepidu i wyjaśnił przyczyny podjęcia tej decyzji. Zagadnienie będzie przełożone na sierpień lub wrzesień.

 

Pani Barbara Studzińska poprosiła o udzielenie głosu.

 

Pan Adam Knapik po ustaleniu, czego wypowiedź miałaby dotyczyć odmówił udzielenia głosu.

 

 

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

Pan Adam Knapik stwierdził, że na złożone na XXI sesji zapytanie Radnej Angeliki Macura oraz interpelację Radnej Iwony Manys udzielono Radnym odpowiedzi. Ponadto treść wniesionego zapytania i interpelacji oraz udzielonych odpowiedzi są udostępnione na stronie BIP oraz stronie internetowej Powiatu. Pisemnej odpowiedzi udzielono również na pytanie Pana Szczepana Nowakowskiego.

Następnie poinformował, że do momentu rozpoczęcia sesji nie wpłynęła żadna interpelacja, wpłynęło jedno zapytanie radnego Szczepana Nowakowskiego. Dodał, że zapytanie zostało złożone zgodnie z wymogami ustawy o samorządzie powiatowym, na piśmie i po upewnieniu się, że radny chce przestawić treść zapytania, udzielił mu głosu.

 

Pan Szczepan Nowakowski odczytał złożone zapytanie dotyczące remontowanego odcinka drogi powiatowej Jastrzębie-Drzycim.

 

Pan Adam Knapik stwierdził, że zapytanie będzie przekazane do Starosty i zgodnie z trybem określonym w ustawie, czyli w ciągu 14 dni radny otrzyma odpowiedź.

 

 

  1. Kompleksowa informacja z zakresu stanu bezpieczeństwa i porządku na terenie Powiatu Świeckiego.

Informację przedstawił Kierownik Wydziału Bezpieczeństwa i Transportu Publicznego Starostwa Powiatowego, Pan Zbigniew Semrau (opracowanie w załączeniu). Dokument ten w formie elektronicznej został przesłany wszystkim radnym.

 

Pan Adam Knapik skomentował, że wszystkie dane statystyczne są zawarte w materiałach, które otrzymali radni. Otwierając dyskusję nad stanem szeroko rozumianego bezpieczeństwa zwrócił uwagę, że w sesji uczestniczą nowy Komendant Powiatowy Policji oraz Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej.

 

W dyskusji wzięli udział:

Pan Wiesław Bagniewski zapytał o wnioski w związku z analizą pożaru w Nadleśnictwie Dąbrowa.

 

Odpowiedzi udzielił Komendant Powiatowy PSP, Pan Piotr Tkaczyński. Podkreślił, że służby zadziałały skutecznie i system współdziałania w tej sytuacji sprawdził się.

 

Pan Grzegorz Goral poruszył kwestię nienoszenia maseczek przez klientów w sklepach i interwencji policji w tej sprawie.

 

Odpowiedzi udzielił Komendant Powiatowy Policji, Pan Tomasz Lubiejewski informując o zasadach działania w tym zakresie. Aby sprawdzić konkretny przypadek musiałby znać szczegóły.

 

Pan Grzegorz Goral powiedział, że w przerwie przedstawi Komendantowi szczegóły tej sytuacji.

 

Pani Barbara Studzińska odniosła się do kwestii bezpieczeństwa zarówno w okresie sprawozdawczym, jak i w bieżącym roku.

 

Pani Katarzyna Kaczmarek-Sławińska zwróciła uwagę na tzw. „dzikie zjazdy” znajdujące się przy drogach i zapytała, czy służby mają wiedzę na ten temat. Wskazała, iż drugą przyczyną wypadków na drogach, oprócz nadmiernej prędkości, jest m.in. wymuszenie pierwszeństwa przejazdu. Zapytała, czy ze służbami były konsultowane zamknięcia niektórych przejazdów kolejowych na planowanej przebudowie linii 131 Bydgoszcz – Gdynia.

 

Odpowiedzi udzielił Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg, Pan Adam Meller stwierdzając, że przy okazji przebudowy są uwzględniane wszystkie zjazdy, które nie zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego.

 

Pan Piotr Tkaczyński stwierdził, że jeśli chodzi o Państwową Straż Pożarną, to w przypadku większych inwestycji, jak budowa autostrady czy drogi ekspresowej tworzony jest plan ratowniczy (dla autostrady taki plan powstał), natomiast przy budowie S5 w fazie projektowej również uczestniczyliśmy w konsultacjach, ocenialiśmy proponowane rozwiązania i nawet na nasze wnioski fragmenty zjazdów były zmieniane.

 

Pan Tomasz Lubiejewski potwierdził w kwestii przyczyn wypadków, podając dane liczbowe. Zaznaczył, że są to głównie sytuacje, kiedy osoba wyjeżdża ze skrzyżowania drogi podporządkowanej, a nie nielegalnych dróg wyjazdowych, czy dojazdów do posesji. Odniósł się również do kwestii czasu interwencji przyznając, iż konieczność oczekiwania na przejeździe kolejowym ten czas wydłuża.

 

Pan Józef Gawrych podziękował policji, straży pożarnej i innym służbom, które są włączone do różnych akcji.

 

Pani Urszula Kempińska-Czerwińska zapytała:

  1. czy jeśli chodzi o kadrę w komendzie i na posterunkach jest pełna obsada funkcjonariuszy, czy są jakieś wolne wakaty,
  2. czy obserwuje się wzrost zdarzeń drogowych związanych z drzewami rosnącymi w pasie drogowym, czy raczej jest to na takim poziomie, na jakim było?

 

Odpowiedzi udzielił Komendant Powiatowy Policji, Pan Tomasz Lubiejewski, który podał jaki jest stan etatowy i ile wakatów. Odnośnie drugiej z poruszonych kwestii odpowiedział, że nie stwierdzono szczególnie zwiększonej ilości tego typu zdarzeń.

 

Pan Szczepan Nowakowski odniósł się do wypowiedzi przedmówcy i ocenił, że rosnące przy drogach drzewa powinny zostać wycięte.

 

Pan Adam Knapik zapytał, czy istniałaby konieczność włączania kolejnych jednostek OSP do Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego, a jeżeli tak, to których.

 

Odpowiedzi udzielił Komendant Powiatowy PSP, Pan Piotr Tkaczyński. Jest to na bieżąco analizowane i obecnie nie widzi takiej potrzeby.

 

Pan Szczepan Nowakowski zwracając się do Komendanta Powiatowego Policji zapytał, jakie miejsca by wskazał, gdyby byłaby możliwość odtworzenia 1-2 posterunków w powiecie świeckim.

 

Pan Tomasz Lubiejewski stwierdził, że z jego punktu widzenia byłoby to Jeżewo i może Drzycim.

 

Do powyższego zagadnienia nie wniesiono więcej pytań ani uwag.

 

 

Następnie ogłoszono 5-minutową przerwę techniczną

 

Po wznowieniu obrad:

 

  1. Podsumowanie działań związanych z promocją Powiatu Świeckiego prowadzoną w latach 2015 -2019.

W formie pokazu slajdów informację przedstawiły Sekretarz Powiatu, Pani Iwona Karolewska oraz Inspektor ds. Promocji w Wydziale Współpracy i Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego, Pani Marta Suchomska. Zawierające przedstawione dane opracowanie, które otrzymali wszyscy radni, stanowi załącznik do protokołu. W trakcie wystąpienia zaprezentowano m.in. film promocyjny, a także wypowiedzi i opinie partnerów, z którymi Powiat współpracuje oraz odbiorców naszych usług.

 

W dyskusji wzięli udział:

Pan Grzegorz Goral poruszył temat zagospodarowania terenu wokół zamku w Świeciu.

 

Odpowiedzi udzieliła Sekretarz Powiatu, Pani Iwona Karolewska, która zwróciła uwagę, że koncepcję przebudowy i rozbudowy zamku, która już się rozpoczęła prowadzi Gmina Świecie.

 

Pan Waldemar Fura pozytywnie ocenił zaprezentowany materiał i pogratulował referującym.

 

Pan Szczepan Nowakowski postawił pytanie, czy przeznaczamy dostateczne środki na promocję naszego powiatu.

 

Odpowiedzi udzieliła Starosta, Pani Barbara Studzińska. Oceniła, że poziom środków jest obecnie wystarczający i mobilizuje do pozyskiwania zewnętrznych dofinansowań.

 

Pani Iwona Karolewska uzupełniając poinformowała o uzyskanym niedawno dofinansowaniu 3 projektów oraz korzyściach wynikających z członkostwa w organizacjach turystycznych.

 

Pan Szczepan Nowakowski zapytał, czy gminy, które również się tu promują partycypują także w kosztach.

 

Odpowiedzi udzieliła Pani Iwona Karolewska potwierdzając, że każda Gmina, z którą współpracujemy partycypuje w kosztach.

 

Pan Adam Knapik zapytał, kto z ramienia Zarządu odpowiada za promocję.

 

Pani Barbara Studzińska odpowiedziała, że jest to w kompetencjach Sekretarza Powiatu.

 

Pan Adam Knapik odniósł się do uzyskanej odpowiedzi odnośnie kompetencji Sekretarza Powiatu.

Wskazał, że działanie promocyjne musi mieć jasno sprecyzowany cel i zapytał o narzędzia, które w sposób mierzalny pozwalają potwierdzić zasadność wydawania pieniędzy na promocję.

 

Odpowiedzi udzieliła Sekretarz Powiatu, Pani Iwona Karolewska.

 

Pan Andrzej Kowalski pogratulował referującym akcentując, że działania promocyjne są ważne.

 

Pan Józef Gawrych jako Członek Zarządu zwrócił uwagę, że wydatkując środki przeznaczane przez Radę Powiatu staramy się, żeby ich efektywność była jak największa i żeby odnosiły największy skutek. Dzięki współpracy przynoszą one zwielokrotniony efekt.

 

Pan Adam Knapik wskazał na konieczność bardziej jasnego zdefiniowania celu tej promocji oraz brak narzędzi do mierzenie jej efektywności.

 

Pani Barbara Studzińska odniosła się do kwestii owskaźnikowania środków wydatkowanych na promocję kultury.

 

Pani Marta Suchomska podała wskaźniki w postaci zasięgów (wejścia na profil Facebook i ściągnięcia aplikacji mobilnej).

 

Pani Iwona Karolewska odniosła się do informacji publikowanych w mediach. Zwracając się do Przewodniczącego zaproponowała wypracowanie wspólnej wizji promocji na kolejne lata.

 

Pan Adam Knapik stwierdził, że na pewno będzie taka dyskusja przy uchwalaniu budżetu i na komisjach.

 

Pan Andrzej Kowalski odniósł się do kwestii metod badania ruchu turystycznego.

 

Pan Szczepan Nowakowski zasugerował zakończenie dyskusji w tym temacie. Zwrócił uwagę, że skupiając się na turystyce nie należy zaniedbywać tworzenia miejsc pracy.

 

Pan Adam Knapik stwierdził, że warto będzie wrócić do tego wątku przy okazji analizy rynku pracy, natomiast działania turystyczne przekładają się też na powstawanie miejsc pracy. Następnie zwracając się do przedmówcy upewnił się, czy złożył on wniosek o zamknięcie dyskusji.

 

Pan Szczepan Nowakowski potwierdził, że taki wniosek padł.

 

Pan Adam Knapik stwierdził, że ma zgłoszonych do dyskusji 3 radnych, natomiast wniosek formalny podlega głosowaniu w pierwszej kolejności.

 

W trakcie wprowadzania wniosku do systemu do głosowania Pani Iwona Karolewska zasygnalizowała działania, jakie mogą być w przyszłości realizowane.

 

Następnie przystąpiono do głosowania w sprawie zamknięcia listy mówców i zakończenia dyskusji w tym punkcie.

 

Głosowano wniosek w sprawie:
zamknięcia dyskusji.

Wyniki głosowania
ZA: 16, PRZECIW: 1, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3

Wyniki imienne:
ZA (16)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Marcin Podgórski, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
PRZECIW (1)
Andrzej Kowalski
WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Brunon Han
NIEOBECNI (3)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Roman Witt

 

Pan Adam Knapik przedstawiając wyniki głosowania poinformował, że przy 16 głosach za lista mówców została zamknięta. Następnie kolejno udzielił głosu zgłoszonym do dyskusji radnym.

 

Pan Grzegorz Goral stwierdził, że padła suma 80 tys. zł i zapytał, ile zewnętrznych środków było uzyskane do tego działania.

 

Odpowiedzi udzieliła Pani Iwona Karolewska, która poinformowała że były to 3 projekty po ok. 60 tys. zł, czyli na tę chwilę pozyskaliśmy 180 tys. zł.

 

Pani Stanisława Kuffel odniosła się do kwestii regionalizmu, podkreśliła konieczność odpowiedniego promowania „Małej Ojczyzny” i stwierdziła, że nie można wszystkiego przeliczać na pieniądze.

 

Pan Adam Knapik (Ad Vocem) stwierdził, że Pani Radna nie zrozumiała jego wypowiedzi.

Następnie przypomniał, że Rada zdecydowała o zamknięciu dyskusji w tym temacie, podziękował za przedstawienie zagadnienia i poinformował, że przed przejściem do kolejnego punktu porządku obrad konieczna jest krótka przerwa techniczna.

 

Następnie ogłoszono 5-minutową przerwę techniczną

 

Po wznowieniu obrad:

 

 

  1. Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii.

Pan Adam Knapik prosząc Panią Katarzynę Wolską o przedstawienie syntetycznej informacji o stanie zabezpieczenia weterynaryjnego przypomniał, że jest to wymóg ustawowy – raz w roku Powiatowy Lekarz Weterynarii przedkłada Radzie Powiatu taki raport.

 

Informację przedstawiła Pani Katarzyna Wolska – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Świeciu (opracowanie w załączeniu). Dokument ten w formie elektronicznej został przesłany wszystkim radnym. W trakcie wystąpienia poinformowała o bieżącej sytuacji oraz działaniach podejmowanych w 2019, jak i w 2020 roku w związku zagrożeniem związanym z afrykańskim pomorem świń.

 

Do powyższego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag.

 

 

  1. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Pani Karolina Gapska-Kostrzewa – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu na prośbę Przewodniczącego przedstawiła zagadnienia ujęte w punktach 10-12 porządku obrad (zawierające przedstawione dane opracowania, które w formie elektronicznej został przesłany wszystkim radnym – w załączeniu). Zaznaczyła, że materiały te były szeroko omawiane na posiedzeniach komisji.

 

Do powyższego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag.

 

 

  1. Sprawozdanie z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Do powyższego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag.

 

 

  1. Ocena zasobów pomocy społecznej.

Do powyższego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag.

 

Pan Adam Knapik dziękuję Pani Dyrektor skomentował, że jest to wymóg ustawowy i raz w roku Rada musi mieć przedstawione materiały, o których była mowa.

 

 

  1. Analiza funkcjonowania Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bąkowie.

Zagadnienie przedstawiła Dyrektor Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Bąkowie, Pani Violetta Antkowska (opracowanie w załączeniu). Dokument ten w formie elektronicznej został przesłany wszystkim radnym. Zaznaczyła, że materiał ten był już omawiany na posiedzeniach komisji. Prezentując dane za rok 2019 odnosiła się również do aktualnej sytuacji jeśli chodzi o liczbę dzieci przebywających w Placówkach.

 

Do powyższego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag.

 

Przed przystąpieniem do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sprawdzono quorum, ponieważ zmienił się stan osobowy

 

 

  1. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) rozpatrzenia petycji z dnia 2 kwietnia 2020 r.,

Zagadnienie omówiła Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Świeckiego, Pani Angelika Macura, która przedstawiła uzasadnienie do przedłożonego przez Komisję projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia ww. petycji rekomendując Radzie, aby nie uwzględnić w całości petycję złożoną 2 kwietnia 2020 r.

 

Do przedstawionego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag. W związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpiono do procedury głosowania.

 

Głosowano w sprawie:
rozpatrzenia petycji z dnia 2 kwietnia 2020 r..

Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 4

Wyniki imienne:
ZA (17)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (4)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Marcin Podgórski, Roman Witt

 

Przewodniczący przedstawił wyniki głosowania i poinformował, że Uchwała nr XXII/144/20 została podjęta (uchwała w załączeniu).

 

 

b) rozpatrzenia petycji z dnia 31 maja 2020 r.,

Zagadnienie omówiła Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Świeckiego, Pani Angelika Macura, która przedstawiła uzasadnienie do przedłożonego przez Komisję projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji. Zarekomendowała Radzie, aby nie uwzględnić w całości petycji z dnia 31 maja 2020 r. złożonej przez Panią Renatę Sutor. Ponadto zwrócić się do Zarządu Powiatu o podjęcie następujących działań:

  • zamieszczenie na stronie internetowej Powiatu Świeckiego informacji o punktach zbiórki odzieży i żywności dla osób potrzebujących,
  • w przypadku rozpoczęcia nauki zdalnej w roku szkolnym 2020-2021 o analizę potrzeb uczniów i nauczycieli, którzy rozpoczną naukę w szkołach prowadzonych przez Powiat Świecki we wrześniu 2020 r. w zakresie posiadania sprzętu komputerowego i rozważenie możliwości budżetowych dofinansowania szkół z przeznaczeniem na zakup laptopów i wypożyczenie ich osobom potrzebującym.

 

Do przedstawionego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag. W związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpiono do procedury głosowania.

 

Głosowano w sprawie:
rozpatrzenia petycji (z dnia 31 maja 2020 r.).

Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 4

Wyniki imienne:
ZA (17)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (4)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Marcin Podgórski, Roman Witt

 

Przewodniczący przedstawił wyniki głosowania i poinformował, że Uchwała nr XXII/145/20 została podjęta (uchwała w załączeniu).

 

 

c) zmiany uchwały w sprawie planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze powiatu świeckiego,

Projekt uchwały przedstawiła Dyrektor Powiatowego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego w Świeciu, Pani Bożena Gaca-Zielińska. Zaznaczyła, że niniejszy projekt był omawiany na posiedzeniach komisji Rady Powiatu Świeckiego.

 

Do przedstawionego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag. W związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpiono do procedury głosowania.

 

Głosowano w sprawie:

zmiany uchwały w sprawie planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze powiatu świeckiego.

Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 4

Wyniki imienne:
ZA (17)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (4)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Marcin Podgórski, Roman Witt

 

Przewodniczący przedstawił wyniki głosowania i poinformował, że Uchwała nr XXII/146/20 została podjęta (uchwała w załączeniu).

 

 

d) przekazania zarządzania drogą powiatową nr 1249C Jeżewo-Piskarki-Sulnowo na odcinku od km 7+700 do km 9+070,

Projekt uchwały przedstawił Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu, Pan Adam Meller.

 

Do przedstawionego zagadnienia nie wniesiono pytań ani uwag. W związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpiono do procedury głosowania.

 

Głosowano w sprawie:
przekazania zarządzania drogą powiatową nr 1249C Jeżewo-Piskarki-Sulnowo na odcinku od km 7+700 do km 9+070.

Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 4

Wyniki imienne:
ZA (17)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (4)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Marcin Podgórski, Roman Witt

 

Przewodniczący przedstawił wyniki głosowania i poinformował, że Uchwała nr XXII/147/20 została podjęta (uchwała w załączeniu).

 

 

e) zmiany budżetu Powiatu Świeckiego na rok 2020.

Projekt uchwały przedstawił Skarbnik Powiatu, Pan Dariusz Woźniak. Szczegółowe dane na temat proponowanych zmian zawiera uzasadnienie do uchwały.

 

W dyskusji wzięli udział:

Pan Andrzej Kowalski zapytał, za jaki okres było zwolnienie z ZUS dla Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

 

Pan Dariusz Woźniak odpowiedział, że to był kwiecień i maj.

 

Do przedstawionego zagadnienia nie wniesiono więcej pytań ani uwag. W związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpiono do procedury głosowania.

 

Głosowano w sprawie:
zmiany budżetu Powiatu Świeckiego na rok 2020.

Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 4

Wyniki imienne:
ZA (17)
Wiesław Bagniewski, Waldemar Fura, Józef Gawrych, Grzegorz Goral, Brunon Han, Katarzyna Kaczmarek-Sławińska, Zbigniew Kapusta, Urszula Kempińska-Czerwińska, Adam Knapik, Andrzej Kowalski, Stanisława Kuffel, Angelika Macura, Marek Mazurek, Szczepan Nowakowski, Ryszard Pacek, Barbara Studzińska, Grzegorz Tomaszewski
NIEOBECNI (4)
Franciszek Koszowski, Iwona Manys, Marcin Podgórski, Roman Witt

 

Przewodniczący przedstawił wyniki głosowania i poinformował, że Uchwała nr XXII/148/20 została podjęta (uchwała w załączeniu).

 

 

  1. Sprawy różne.

 

  1. Pan Józef Gawrych przekazał ustalenia w sprawie złożonej w dniu dzisiejszym do Przewodniczącego Rady Powiatu petycji.

 

 

  1. Pan Brunon Han zapytał o techniczne możliwość nanoszenie przez radnych adnotacji w otrzymywanych materiałach.

 

Przewodniczący zobowiązał się że rozezna sprawę z informatykami i na następnej sesji poinformuje, co ustalono.

 

 

  1. Pan Marek Mazurek zapytał:
  • jaka była przyczyna reorganizacji w urzędzie powiatowym i na jakie efekty liczy Zarząd wprowadzając tę reorganizację,
  • jakie były konkluzje na Zgromadzeniu Wspólników w sprawach poruszanych przez Radę Powiatu.

 

Odpowiedzi udzieliła Starosta, Pani Barbara Studzińska. Odnośnie drugiej z poruszonych kwestii zapowiedziała udzielenie pisemnej odpowiedzi. (pismo znak OR-ZD.8023.21.2020 w załączeniu).

 

Pan Adam Knapik odniósł się do udzielonej odpowiedzi odnośnie organizacji urzędu.

 

Wyjaśnień udzieliła Starosta, Pani Barbara Studzińska oraz Sekretarz Powiatu, Pani Iwona Karolewska.

 

 

  1. Pan Szczepan Nowakowski zapytał o ustalenia odnośnie przebudowy mostów i wiaduktów w związku z zapowiadanym wprowadzeniem tzw. kolei szybkich prędkości.

 

Odpowiedzi udzieliła Starosta, Pani Barbara Studzińska.

 

Pan Adam Knapik skomentował, że przejazdy muszą być bezkolizyjne i wiadomo, gdzie będą zlokalizowane.

 

Odpowiedź uzupełnił Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg, Pan Adam Meller.

 

 

  1. Pani Katarzyna Kaczmarek-Sławińska zapytała, czy prawdą jest, że Pani Sekretarz jest kierownikiem zamawiającego w Starostwie Powiatowym w Świeciu.

 

Odpowiedzi udzieliła Starosta, Pani Barbara Studzińska, że kierownikiem zamawiającego jest Starosta, natomiast może udzielić stosownego upoważnienia.

 

Pani Katarzyna Kaczmarek-Sławińska nie zgodziła się z opinią przedmówczyni; odniosła się także do zapisów ustawowych odnośnie zadań sekretarza.

 

 

  1. Pani Angelika Macura poprosiła o aktualne informacje w sprawie zapisów dot. kolei, szczególnie, czy w Laskowicach pozostaną połączenia pociągów pospiesznych.

 

Odpowiedzi udzieliła Starosta, Pani Barbara Studzińska, cytując zapisy uchwalonego przez Zarząd Województwa projektu „Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do 2030 roku – Strategia Przyspieszenia 2030+”.

 

 

Pan Adam Knapik poinformował, że kolejna sesja odbędzie się w ostatnią środę sierpnia o godz. 13:00.

 

 

  1. Zakończenie.

Wobec braku dalszych chętnych do zabrania głosu, z uwagi na wyczerpanie porządku dziennego Przewodniczący zamknął obrady XXII sesji Rady Powiatu Świeckiego.

Przewodniczący
Rady Powiatu Świeckiego
/-/
Adam Knapik

 
Przygotowała: Halina Matwiej

Przygotowano przy pomocy programu eSesja.pl

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego