- Menu przedmiotowe
- Wnioski i procedury załatwiania spraw
Wpisanie do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- Wniosek.
- Lista minimum 7 członków założycieli klubu (stowarzyszenia), obywateli polskich, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych z danymi wymaganymi przez ustawę Prawo o stowarzyszeniach tj. imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, własnoręczne podpisy obecnych na Zebraniu Założycieli.
- Protokół z zebrania założycielskiego zawierający:
- uchwałę o przyjęciu statutu,
- uchwałę o wyborze Komitetu Założycielskiego,
- podpisy przewodniczącego zebrania i protokolanta.
- 2 egzemplarze statutu, podpisane przez wszystkich członków Komitetu Założycielskiego.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
- Oświadczenie właściciela lokalu – dokument, z treści którego wynika, że klub posiada prawo do korzystania z adresu siedziby. Z treści oświadczenia musi wynikać jakie prawo do korzystania z lokalu posiada osoba udostępniająca lokal. Jeżeli osoba udostępniająca lokal nie jest właścicielem lokalu (jest np. najemcą lokalu) należy wskazać umowę, z treści której wynika, że taka osoba posiada prawo do oddania w używanie lokalu (takim dokumentem może być np. umowa najmu danego lokalu).
Opłata skarbowa w wysokości 10zł.
Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- we wpłatomacie który znajduje się w Starostwie Powiatowym w Świeciu,
- w kasie Urzędu Miejskiego w Świeciu, przy ul. Wojska Polskiego 124,
- przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Świeciu: Bank Millennium S.A. Oddział w Świeciu 22 1160 2202 0000 0000 6089 7881.
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z 25 czerwca 2010 r. o sporcie
- Ustawa z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
KLAUZULA INFORMACYJNA
o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzeniem ewidencji stowarzyszeń i rejestru klubów
sportowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), przekazujemy następujące informacje:
1. Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Starostwie Powiatowym w Świeciu jest Starosta Świecki. Dane adresowe: ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie. Telefon: 52 56 83100. Adres e-mail: sekretariat@csw.pl
2. Inspektor Ochrony Danych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną: daneosobowe@csw.pl; pisemnie: na adres siedziby Administratora danych.
3. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych oraz cele przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie w związku z wykonywaniem ustawowych zadań publicznych, określonych w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz w innych regulacjach, w szczególności w celu:
1) prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzonej przez Starostę Świeckiego na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach;
2) nadzoru nad stowarzyszeniami, oddziałami stowarzyszeń oraz fundacjami wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach;
3) prowadzenia rejestru klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, którego statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej oraz uczniowskich klubów sportowych na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie.
4. Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
1) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
2) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe.
5. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych). Dokumentacja dotyczące stowarzyszeń oraz klubów sportowych posiada kategorię archiwalną „A” i jest wieczyście przechowywana w archiwach zakładowych.
6. Prawa osób, których dane osobowe dotyczą:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, do sprostowania danych, do ograniczenia przetwarzania danych. Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
7. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Może Pani/Pan wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli sądzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o wymogu dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych: Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych wymaganych przepisami prawa, może skutkować pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia lub nie będzie możliwe zawarcie umowy.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji i nie będą profilowane.
Wniosek o wpisanie do ewidencji kultury fizycznej.docx (22,70KB)
Wniosek o wpisanie do ewidencji kultury fizycznej.pdf (125,88KB)