Udzielenie licencji na transport drogowy w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego zawierający:
- oznaczenie przedsiębiorcy, zgodnie z CEIDG lub KRS
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie rodzaju i zakresu transportu drogowego;
- określenie czasu, na który licencja ma być udzielona;
- określenie rodzaju i liczby pojazdów samochodowych, które przedsiębiorca będzie wykorzystywał do wykonywania transportu drogowego oraz liczby wypisów z licencji;
Załączniki:
1. oświadczenie dotyczące niekaralności przedsiębiorcy( wzór – załącznik nr 6),
2. kopia certyfikatu kompetencji zawodowych,
3. zaświadczenie o niekaralności kierowców opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku
4. oświadczenie wypełnia przedsiębiorca wykonujący przewóz okazjonalny ( wzór – załącznik nr 10),
5. wykaz pojazdów samochodowych (wzór- załącznik nr 5),
6. dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji.
UDZIELENIE LICENCJI NA TRANSPORT DROGOWY W ZAKRESIEPOŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego zawierający:
- oznaczenie przedsiębiorcy, zgodnie z CEIDG lub KRS
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie rodzaju i zakresu transportu drogowego,
- określenie czasu, na który licencja ma być udzielona.
Załączniki:
1. oświadczenie osoby zarządzającej transportem drogowym ( wzór – załącznik nr 5),
2. kopia certyfikatu kompetencji zawodowych,
3. oświadczenie przedsiębiorcy lub osoby będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej o spełnianiu wymogu dobrej reputacji ( wzór – załącznik nr 6),
4. dokument potwierdzający posiadanie wymaganej sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro,
5. dowód uiszczenia opłaty administracyjnej.
ZGŁOSZENIE ZMIANY DO POSIADANEJ LICENCJI
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o dokonanie zmiany w posiadanej licencji,
2. dokumenty potwierdzające zakres zmian.
ZAWIADOMIENIE O ZAWIESZENIU WYKONYWANIA TRANSPORTU DROGOWEGO
Wymagane dokumenty:
Zawiadomienie o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego zawierające:
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania,
- okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,
- liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
Załączniki:
1. wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,
2. wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
ZRZECZENIE SIĘ LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO
Wymagane dokumenty:
1. zawiadomienie o zrzeczeniu się licencji zawierające:
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania,
- datę zaprzestania wykonywania transportu drogowego.
Załączniki:
1. licencja na wykonywanie transportu drogowego,
2. wszystkie wypisy z licencji.
Uwagi:
Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Przedsiębiorca nie może odstępować licencji ani przenosić uprawnień wynikających z tych dokumentów na osobę trzecią.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania przez cały okres zatrudnienia kierowcy kopii:
– świadectw kwalifikacji zawodowej,
– orzeczeń lekarskich i psychologicznych.
Załączniki:
wniosek - licencja na pośrednictwo.rtf (170,85KB)
zał.Nr 2.docx (19,03KB)
zał.Nr1.docx (18,89KB)