Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Udzielenie licencji na transport drogowy w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

Wydział:
Wydział Komunikacji i Dróg
Termin załatwienia:
Do 30 dni od daty złożenia wniosku.
Osoba kontaktowa:
Jolanta Cosban-Woytycha
Miejsce załatwienia:
Wydział Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie, pokój 112
Telefon kontaktowy:
52 5683126
Miejsce odbioru:
Wydział Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie, pokój 112
Wymagane dokumenty:
UDZIELENIE LICENCJI NA TRANSPORT DROGOWY W ZAKRESIE PRZEWOZU OSÓB SAMOCHODEM OSOBOWYM LUB POJAZDEM SAMOCHODOWYM PRZEZNACZONYM KONSTRUKCYJNIE DO PRZEWOZU POWYŻEJ 7 OSÓB I NIE WIĘCEJ NIŻ 9 OSÓB ŁĄCZNIE Z KIEROWCĄ Wymagane dokumenty: 1. wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego zawierający: - oznaczenie przedsiębiorcy, zgodnie z CEIDG lub KRS - numer identyfikacji podatkowej (NIP); - określenie rodzaju i zakresu transportu drogowego; - określenie czasu, na który licencja ma być udzielona; - określenie rodzaju i liczby pojazdów samochodowych, które przedsiębiorca będzie wykorzystywał do wykonywania transportu drogowego oraz liczby wypisów z licencji; Załączniki: 1. oświadczenie dotyczące niekaralności przedsiębiorcy( wzór – załącznik nr 6), 2. kopia certyfikatu kompetencji zawodowych, 3. zaświadczenie o niekaralności kierowców opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku 4. oświadczenie wypełnia przedsiębiorca wykonujący przewóz okazjonalny ( wzór – załącznik nr 10), 5. wykaz pojazdów samochodowych (wzór- załącznik nr 5), 6. dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji. UDZIELENIE LICENCJI NA TRANSPORT DROGOWY W ZAKRESIEPOŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY Wymagane dokumenty: 1. wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego zawierający: - oznaczenie przedsiębiorcy, zgodnie z CEIDG lub KRS - numer identyfikacji podatkowej (NIP); - określenie rodzaju i zakresu transportu drogowego, - określenie czasu, na który licencja ma być udzielona. Załączniki: 1. oświadczenie osoby zarządzającej transportem drogowym ( wzór – załącznik nr 5), 2. kopia certyfikatu kompetencji zawodowych, 3. oświadczenie przedsiębiorcy lub osoby będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej o spełnianiu wymogu dobrej reputacji ( wzór – załącznik nr 6), 4. dokument potwierdzający posiadanie wymaganej sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro, 5. dowód uiszczenia opłaty administracyjnej. ZGŁOSZENIE ZMIANY DO POSIADANEJ LICENCJI Wymagane dokumenty: 1. Wniosek o dokonanie zmiany w posiadanej licencji, 2. dokumenty potwierdzające zakres zmian. ZAWIADOMIENIE O ZAWIESZENIU WYKONYWANIA TRANSPORTU DROGOWEGO Wymagane dokumenty: Zawiadomienie o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego zawierające: - oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania, - okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego, - liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego. Załączniki: 1. wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości, 2. wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego. ZRZECZENIE SIĘ LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO Wymagane dokumenty: 1. zawiadomienie o zrzeczeniu się licencji zawierające: - oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania, - datę zaprzestania wykonywania transportu drogowego. Załączniki: 1. licencja na wykonywanie transportu drogowego, 2. wszystkie wypisy z licencji.
Opłaty:
licencję w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy: na okres od 2 do 15 lat powyżej 15 do 30 lat powyżej 30 do 50 lat kwota: 800 zł. 900 zł. 1.000 zł.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Starosty Świeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
-
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2019r., poz. 58 z późn. zm.). oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz. U. UE. L z 2009r., Nr 300, poz. 51).
Typ treści:
Procedury załatwiania spraw

Uwagi:

Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

Przedsiębiorca nie może odstępować licencji ani przenosić uprawnień wynikających z tych dokumentów na osobę trzecią.

Przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania przez cały okres zatrudnienia kierowcy kopii:

–  świadectw kwalifikacji zawodowej,

– orzeczeń lekarskich i psychologicznych.

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego