Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Ustanowienie i anulowanie zastawu rejestrowego na pojeździe,

Wydział:
Wydział Komunikacji i Dróg
Kontakt:
Rafał Semrau, tel. 52 56 83 121
Termin załatwienia:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku
Miejsce załatwienia:
pokój 116, Wydział Komunikacji i Dróg, Starostwo Powiatowe w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie
Miejsce odbioru:
pokój 116, Wydział Komunikacji i Dróg, Starostwo Powiatowe w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie
Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o ustanowienie lub anulowanie zastawu rejestrowego na pojeździe mechanicznym.
  2. Adnotacji o ustanowieniu na pojeździe mechanicznym zastawu rejestrowego dokonuje się na podstawie:
    1. aktualnego lub pełnego odpisu z rejestru zastawów,
    2. zaświadczenia wydawanego przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującego, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów.
  3. Anulowanie adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego dokonuje się na podstawie jednego z następujących dokumentów:
    1. odpisu prawomocnego postanowienia sądu prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów,
    2. pisemnej informacji o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu.
  4. Dowód rejestracyjny.
  5. Oryginał potwierdzenia uiszczenia opłat
  6. Pełnomocnictwo - w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
  7. Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego pojazdu OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
  8. Do wglądu dokument tożsamości właściciela
Opłaty:

17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy
Uwagi:
-
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775, z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1047, z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 145, poz. 1542 z późn zm.)
Informacja o ochronie danych osobowych:

Brak

PDF10 Wniosek.pdf (224,49KB)
PDFPełnomocnictwo.pdf (224,28KB)

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego