Uchwała Rady Nr LXI/372/24 w sprawie przyznania dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w ramach otrzymanego dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków edycja druga
Uchwała Nr LXI/372/24
Rady Powiatu Świeckiego
z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie przyznania dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w ramach otrzymanego dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków edycja druga.
Na podstawie art. 4 ust.1 pkt 7 i art.12 pkt 11 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2024. poz. 107) , art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 2022, poz. 840 zm. Dz.U z 2017 r. poz. 1595 z 2023 r. poz. 951 i 1688) oraz § 2 ust. 1 i 2 Uchwały nr LIX/359/23 Rady Powiatu Świeckiego z dnia 27 grudnia 2023 w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Rada Powiatu Świeckiego uchwala, co następuje:
§ 1
- Przyznaje się dotację ze środków przekazanych w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej pw. Matki Boskiej Częstochowskiej i św. Stanisława Biskupa z przeznaczeniem na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych w ramach zadania pod nazwą "Izolacja fundamentów kościoła parafialnego pw. Matki Boskiej Częstochowskiej i św. Stanisława Biskupa w Świeciu”.
- Wysokość przekazywanej dotacji nie może być większa niż 100% wnioskowanej wartości inwestycji i nie może przekroczyć 500.000,00 zł. Ostateczna wartość przekazywanej Beneficjentowi dotacji określona zostanie w umowie pomiędzy Powiatem Świeckim a Beneficjentem dotacji i oszacowana na podstawie zawartej umowy/umów z wykonawcą/wykonawcami inwestycji w wyniku przeprowadzonego postępowania zakupowego.
- Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postepowania zakupowego wartość inwestycji ulegnie zmianie:
- w przypadku gdy wartość inwestycji uległa zmniejszeniu wartość dotacji również ulegnie zmniejszeniu proporcjonalnie do udziału dotacji w wartości całej inwestycji,
- w przypadku gdy wartość inwestycji uległa zwiększeniu, wartość dotacji pozostaje na tym samym poziomie i nie może przekroczyć kwoty 500.000,00zł
- Dotacja zostanie przekazana Beneficjentowi dotacji w II transzach:
- I transza w wysokości 2% dotacji po podpisaniu umowy między Powiatem Świeckim
a Beneficjentem dotacji,
- II transza w wysokości 98% dotacji po zakończeniu inwestycji i wypłacie dofinansowania z promesy inwestycyjnej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków edycja druga.
§ 2
Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Świeckiego.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Brunon Han
Uzasadnienie
W ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - edycja druga Powiat Świecki otrzymał dofinansowanie na wykonanie zadania pod nazwą „Izolacja fundamentów kościoła parafialnego pw. Matki Boskiej Częstochowskiej i św. Stanisława Biskupa w Świeciu”.
Otrzymane dofinansowanie przeznacza się na udzielenie dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 w/w ustawy - wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej pw. Matki Boskiej Częstochowskiej i św. Stanisława Biskupa.
Biorąc pod uwagę powyższe podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.
Przewodniczący Rady
Brunon Han