Zarządzenie Nr 18/24 Starosty Świeckiego z dnia 23 lutego 2024 r. w sprawie przeprowadzenia likwidacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), art. 4 ust. 1 i 5, art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.[1]) oraz § 13 ust. 4 Zarządzenia Nr 41/21 Starosty Świeckiego z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie przyjęcia Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Świeciu i Zarządzenia Nr 42/21 Starosty Świeckiego z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie sposobu zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu, zarządzam co następuje:
§ 1. Polecam przeprowadzić w Starostwie Powiatowym w Świeciu w terminie od 4 marca 2024 r. do 8 marca 2024 r. likwidację następujących składników majątkowych:
1) środków trwałych o wartości 10.000,00 zł i powyżej 10.000,00 zł,
2) środków trwałych o wartości od 1.000,00 zł. do 10.000,00 zł,
3) pozostałych środków trwałych o wartości poniżej 1.000,00 zł.
§ 2. Powołuję komisję likwidacyjną, w której skład wchodzą:
1) Ilona Wyka – inspektor- przewodniczący komisji,
2) Justyna Sień – inspektor - członek komisji,
3) Katarzyna Meller -inspektor - członek komisji.
§ 3. Zobowiązuję komisję likwidacyjną do:
1) przyjęcia od osób materialnie odpowiedzialnych wniosków o likwidację składników majątkowych,
2) dokonania przeglądu oraz oceny składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji,
3) przeglądu i dokonania oceny przydatności składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji,
4) dokonania wyboru sposobu zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych,
5) ustalenia wartości jednostkowej poszczególnych składników majątkowych z należytą starannością na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia,
6) sporządzenia protokołu określającego sposób zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych wraz z wyceną szacunkową,
7) przekazania do Głównego Księgowego zatwierdzonych przez kierownika jednostki protokołów z przeprowadzonych czynności,
8) zlikwidowania składników majątkowych po podjęciu przez Zarząd Powiatu Świeckiego uchwały w sprawie likwidacji majątku.
§ 4. Z przeprowadzonych czynności likwidacyjnych komisja likwidacyjna sporządza:
1) protokół zniszczenia,
2) protokół przekazania do utylizacji.
§ 5. Osoby powołane do komisji likwidacyjnej czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie likwidacji składników majątkowych.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Barbara Studzińska
[1] Zmiany do niniejszej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2023 r. poz. 295.