Wydział:
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
Termin załatwienia:
do 65 dni
Osoba kontaktowa:
Marta Damrath
Miejsce załatwienia:
Starostwo Powiatowe w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie, Punkt podawczy - pokój 109
Telefon kontaktowy:
525683146
Miejsce odbioru:
Starostwo Powiatowe w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9, 86-100 Świecie, pokój 219
Wymagane dokumenty:
- druk PB-1 - wniosek o pozwolenie na budowę;
- druk PB-5 - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (w przypadku, gdy do złożenia oświadczenia zobowiązanych jest kilka osób, każda z tych osób składa oświadczenie oddzielnie na osobnym formularzu);
- trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów;
- ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym);
- umowę urbanistyczną (jeżeli jej zawarcie jest wymagane zgodnie z miejscowym planem rewitalizacji);
- pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu Inwestora
- w przypadku obiektu budowlanego, w którym przewidywane jest wykorzystywanie ciepła na potrzeby ogrzewania lub podgrzewania ciepłej wody użytkowej - oświadczenie projektanta posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności, o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt 4 lit. b, dotyczące możliwości podłączenia projektowanego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej, zgodnie z warunkami określonymi w art. 7b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny; składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy(-ma) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".
- w przypadku instalacji radiokomunikacyjnych - oświadczenie projektanta, posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności, o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt 2 lub 4 lit. a, że instalacja radiokomunikacyjna nie spełnia warunków, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
- w przypadku zamierzenia budowlanego, poprzedzonego decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wydaną w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa - załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w szczególności mapę, o której mowa w art. 74 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
- pozwolenie, o którym mowa w art. 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (jeżeli jest ono wymagane);
- w przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1, postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno – budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust .2.
Dodatkowo, jeżeli właścicielem działki jest więcej niż jedna osoba - należy dołączyć:
- zgodę wszystkich współwłaścicieli działki na budowę/wykonanie robót budowlanych.
Opłaty:
- budynek przeznaczony na wykonywanie w nim działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna - za każdy m² powierzchni użytkowej - 1,00 zł. (nie więcej niż 539,00 zł.);
- budynek służący celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym - 14,00 zł;
- inny budynek - 48,00 zł;
- studnia oraz urządzenia do usuwania nieczystości stałych i ścieków - 20,00 zł;
- budowle związane z produkcją rolną - 112,00 zł;
- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, cieplne oraz drogi o długości do 1 kilometra - 105,00 zł;
- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, cieplne oraz drogi, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi – 2143,00 zł;
- inne budowle - 155,00 zł;
- urządzenia budowlane związane z obiektem budowlanym - 91,00 zł.
Opłaty można dokonać m.in. na numer konta bankowego Urzędu Miejskiego w Świeciu: Bank Millennium S.A. 22 1160 2202 0000 0000 6089 7881 lub w opłatomacie zlokalizowanym na parterze budynku Starostwa.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję . Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dostępna jest w zakładce Ochrona Danych Osobowych.
Podstawa prawna:
Art. 28, 32, 33,34, 35 i 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Typ treści:
Procedury załatwiania spraw