Zarządzenie Nr 74/23 Starosty Świeckiego z dnia 02 października 2023 roku w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 6/19 z dnia 12 lutego 2019r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego ds. kontroli zarządczej
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U.2022 r. poz.1526 ze zm.)[1]
zarządzam
co następuje:
§ 1. Wprowadzam zmiany do Zarządzenia Nr 6/19 Starosty Świeckiego z dnia 12 lutego 2019r. zmienionego Zarządzeniem Nr 70/19 z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego ds. kontroli zarządczej:
- § 1 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„Powołuje się zespół zadaniowy ds. kontroli zarządczej zwany dalej zespołem w następującym składzie:
- Starosta Świecki – Przewodniczący
- Wicestarosta Świecki – Zastępca Przewodniczącego
- Sekretarz Powiatu – Członek
- Skarbnik Powiatu – Członek
- Audytor Wewnętrzny – Członek
- Etatowy Członek Zarządu – Członek
- Kierownik Wydziału Organizacyjnego – Członek
- Inspektor Ochrony Danych/Koordynator Dostępności - Członek
- Główny Specjalista ds. kontroli wewnętrznych i Zewnętrznych – Sekretarz
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Głównemu Specjaliście ds. kontroli wewnętrznej i zewnętrznej.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Barbara Studzińska
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz.1526 ze zm.) kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Zespół zadaniowy ds. kontroli zarządczej został powołany Zarządzeniem Nr 6/19 Starosty Świeckiego z dnia 12 lutego 2019 roku. Mając na uwadze wyżej cytowaną definicję kontroli zarządczej powołuje się w skład zespołu Inspektora Ochrony Danych, który jednocześnie pełni funkcję Koordynatora Dostępności. Powołanie w skład zespołu zapewni udział w zagadnieniach związanych z ochroną danych i dostępnością z punku widzenia kontroli zarządczej. Zmiana zarządzenia jest wynikiem pracy zespołu ds. kontroli zarządczej w dotychczasowym składzie, który w raporcie z oceny stanu kontroli zarządczej za 2022 r. w ramach doskonalenia systemu kontroli zarządczej, przyjął zadania do realizacji w standardzie Mechanizmy kontroli. Monitorowanie i ocena.
Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego i kierownika jednostki. Wobec powyższego podejmuje się niniejsze zarządzenie.
Starosta
Barbara Studzińska
[1] Zmiany ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz.572.