Zarządzenie Nr 197/17 Starosty Świeckiego z dnia 31 października 2017 roku
w sprawie przeprowadzenia likwidacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu .
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1868), art. 4 ust. 1 i 5, art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016, poz. 1047 z późn. zm.[1]), oraz § 13 ust. 3 Zarządzenia Nr 68/15 Starosty Świeckiego z dnia 28 października 2015 r. w sprawie przyjęcia Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Świeciu i Zarządzenia Nr 63/15 Starosty Świeckiego z dnia 6 października 2015 r. w sprawie sposobu zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu, zarządzam co następuje:
§ 1. Polecam przeprowadzić likwidację w Starostwie Powiatowym w Świeciu w terminie od 2 listopada 2017 r. do 14 listopada 2017 r. następujących składników majątkowych:
1) środków trwałych o wartości powyżej 3.500,00 zł.,
2) pozostałych środków trwałych o wartości od 1.000,00 zł do 3.499,00 zł.,
3) pozostałych środków trwałych o wartości poniżej 1.000,00 zł.
§2. Powołuję komisję likwidacyjną, w której skład wchodzą;
1) przewodniczący komisji – Ilona Wyka,
2) członek komisji – Justyna Sień,
3) członek komisji – Marta Suchomska.
§3. Zobowiązuję komisję likwidacyjną do:
- przyjęcia od osób materialnie odpowiedzialnych wniosków o likwidację składników majątkowych;
- dokonania przeglądu oraz oceny składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji;
- przeglądu i dokonanej oceny przydatności składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji;
- dokonania wyboru sposobu zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych;
- ustalenia wartości jednostkowej poszczególnych składników majątkowych z należytą starannością na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia;
- sporządzenia protokołu określającego sposób zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych wraz z wyceną szacunkową;
- przekazania do Głównego Księgowego zatwierdzonych przez kierownika jednostki protokołów z przeprowadzonych czynności;
- zlikwidowania składników majątkowych po podjęciu przez Zarząd Powiatu Świeckiego Uchwały w sprawie likwidacji majątku;
- zorganizowania procesu likwidacji składników majątkowych z wyjątkiem składników majątkowych zakwalifikowanych do sprzedaży, nieodpłatnego przekazania i darowizny.
§4. Z przeprowadzonych czynności likwidacyjnych komisja likwidacyjna sporządza:
1) protokół zniszczenia;
2) protokół przekazania do utylizacji.
§5. Osoby powołane do komisji likwidacyjnej czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie likwidacji składników majątkowych.
§6. Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
STAROSTA
Franciszek Koszowski
[1] Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 2255; z 2017 r. poz. 61, 245, 751, 1089.