Zarządzenie Nr 177/17 Starosty Świeckiego z dnia 26 lipca 2017r.
w sprawie organizacji systemu wykrywania i alarmowania na terenie powiatu świeckiego.
Na podstawie art. 17 ust. 6 i 7 oraz art. 138 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016, poz. 1534 j.t. ze zm[1].), § 3 pkt 6 i 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz. U. Nr 96, poz. 850), zarządzenia Wojewody Kujawsko- Pomorskiego z dnia 1 czerwca 2017r. w sprawie organizowania systemu wykrywania i alarmowania na terenie województwa kujawsko-pomorskiego zarządza się, co następuje:
§1. W celu uzyskania informacji niezbędnych do organizowania ochrony ludności przed zagrożeniami związanymi ze stosowaniem środków rażenia, klęskami żywiołami, awariami obiektów technicznych, skażeniami i zakażeniami, powodziami, pożarami lub innymi podobnymi zdarzeniami, na bazie dotychczas istniejących formacji obrony cywilnej, tworzy się w powiecie świeckim System Wykrywania i Alarmowania (zwany dalej „SWA”).
§2. Ustala się „Zasady organizacji i funkcjonowania SWA na terenie powiatu świeckiego”, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 3. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego.
§ 4. Traci moc Zarządzenie Nr 196/04 Starosty Świeckiego z dnia 22 stycznia 2004 roku w sprawie organizacji systemu wykrywania i alarmowania na terenie powiatu świeckiego.
§5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. STAROSTY
Barbara Studzińska
Wicestarosta
[1] Zmiany tekstu jednolitego ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2016r. poz. 2138.