Zarządzenie Nr 166/17 Starosty Świeckiego z dnia 4 maja 2017 r.
Grupa aktów prawnychZarządzenie Starosty
w sprawie: organizacji, funkcjonowania i powołania obsady stałego dyżuru Starosty Świeckiego oraz zasad organizacji i wyposażenia całodobowego Punktu Kontaktowego.
Na podstawie art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 814 j.t. z późn. zm.[1]), art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1534 j.t. z późn. zm.[2]), §3, ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. Nr 219, poz. 2218), §2, pkt. 2 i 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie ogólnych zasad wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony (Dz. U. z 2004 r. Nr 16, poz. 152) oraz zarządzenia Nr 350/2016 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 sierpnia 2016 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu stałych dyżurów w województwie kujawsko-pomorskim,
zarządzam co następuje:
§1. W celu zapewnienia ciągłości przekazywania decyzji organów uprawnionych do uruchamiania realizacji zadań ujętych w Planie Reagowania Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej oraz zachowania ciągłości procesu kierowania i koordynowania przez Wojewodę Kujawsko – Pomorskiego działaniami związanymi z realizacją zadań dotyczących osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa na terenie województwa wyznaczam Starostwo Powiatowe w Świeciu, w którym ma funkcjonować Stały Dyżur.
§2. Ustalam instrukcję w sprawie organizacji i działania stałego dyżuru, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§3. Wyznaczam Kierownika Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego odpowiedzialnym za: organizację i funkcjonowanie stałego dyżuru, zasad jego pełnienia, zabezpieczenia dyżuru w niezbędne środki łączności, dokumenty, środki transportu oraz aktualizację dokumentacji stałego dyżuru.
§4. Wyznaczam spośród pracowników Starostwa skład osobowy Stałego Dyżuru, który stanowią:
- Kierownik stałego dyżuru – Piotr Goździelewski
- Starszy Dyżurny – Mariola Mellentin
- Starszy Dyżurny – Katarzyna Meller
- Starszy Dyżurny – Katarzyna Bączyńska
- Dyżurny – Jowita Kunek
- Dyżurny – Marta Suchomska
- Dyżurny – Bożena Gaca – Zielińska
- Kurier – kierowca – Monika Milczarek
- Kurier – kierowca – Magdalena Gerke
§6. Kierownikowi Stałego Dyżuru bezpośrednio podlega skład osobowy pełniący Stały Dyżur.
§7. W celu umożliwienia wzajemnego kontaktowania się w ramach stałego dyżuru Starosty z Wojewodą Kujawsko – Pomorskim w czasie poza służbowym wyznaczam Powiatowe Stanowisko Kierowania w KP PSP w Świeciu do utworzenia Punktu Kontaktowego, który działa na zasadach określonych w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§8. Wyznaczam sekretariat Starosty Świeckiego na miejsce funkcjonowania Stałego Dyżuru.
§9. System stałego dyżuru według zasad określonych w niniejszym zarządzeniu należy utrzymać w stałej aktualności i gotowości do pełnego rozwinięcia i podjęcia działań.
§10. Traci moc Zarządzenie Nr 241/05 Starosty Świeckiego z dnia 31 maja 2005 roku w sprawie: organizacji, funkcjonowania i powołania obsady stałego dyżuru Starostwa Powiatowego w Świeciu oraz zasad organizacji i wyposażenia całodobowego Punktu Kontaktowego
§11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
STAROSTA
Franciszek Koszowski
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1579, 1948 oraz
z 2017 r. poz. 730.
[2] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 2138.