Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr 162/17 Starosty Świeckiego z dnia 29 marca 2017 r.

Rodzaj aktu prawnego:
Zarządzenie
Rok podjęcia:
2017
Status:
Obowiązujący
Kadencja:
2018-2023
Sesja:
nie dotyczy
Data podjęcia:
29-03-2017
Data rozpoczęcia obowiązywania:
-
Data wejścia w życie:
-
Data publikacji w dzienniku urzędowym:
-
Nr publikacji w dzienniku urzędowym:
nie dotyczy
Pozycja w dzienniku urzędowym:
nie opublikowano
Nr aktu prawnego:
162/17
Czego dotyczy dodawany akt prawny:
wprowadzenia instrukcji sporządzania łącznego sprawozdania finansowego Powiatu Świeckiego
Podstawa prawna wydania:
art.51 ust.1, art.52 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.) oraz § 20 ust.1-4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej. (Dz. U. z 2013 r., poz. 289 z późn. zm.)
Akt prawa miejscowego:
Tak

w sprawie wprowadzenia instrukcji sporządzania łącznego sprawozdania finansowego Powiatu Świeckiego. 

 

Na podstawie art.51 ust.1, art.52 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.[1]) oraz § 20 ust.1-4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej. (Dz. U. z 2013 r., poz. 289 z późn. zm.[2]) zarządzam, co następuje:

 

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne 

§ 1. Zarządzenie określa:

1) zasady sporządzania sprawozdania finansowego przez jednostki budżetowe Powiatu Świeckiego;

2) jednostki budżetowe objęte obowiązkiem sporządzania sprawozdania finansowego;

3) wzory druków dokumentacji dotyczącej wzajemnych wyłączeń.

 

§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) przepisach o rachunkowości – rozumie się przez to ustawę z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 z późn. zm.);

2) rozporządzeniu Ministra Finansów – rozumie się przez to rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.(Dz. U. z 2013 r. poz. 289 z późn. zm.)

 

 

Rozdział 2

Zasady sporządzania sprawozdania finansowego przez jednostki budżetowe Powiatu Świeckiego. 

§ 3. Ustala się wykaz wzajemnych rozliczeń między jednostkami budżetowymi Powiatu Świeckiego w zakresie podlegającym wyłączeniu w łącznych sprawozdaniach finansowych Powiatu Świeckiego:

1) nie zapłacone należności i zobowiązania oraz inne rozrachunki o podobnym charakterze;

2) przychody i koszty operacji gospodarczych;

3) zyski i straty powstałe w wyniku operacji gospodarczych;

4) zmiany funduszu z tytułu przekazania i otrzymania środków trwałych.

 

§ 4. Kwoty wynikające ze wzajemnych rozliczeń między jednostkami budżetowymi Powiatu Świeckiego podlegają ewidencji księgowej na koncie pozabilansowym 976 – „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” w księgach rachunkowych jednostek budżetowych Powiatu Świeckiego sporządzających sprawozdania finansowe.

 

§ 5. Jednostki budżetowe Powiatu Świeckiego będące podatnikiem podatku od towarów i usług i rozliczające należny lub naliczony podatek od towarów i usług w zakresie wzajemnych rozliczeń ewidencjonują kwoty netto.

 

§ 6. Jednostkowe sprawozdanie finansowe w informacjach uzupełniających powinny zawierać:

1) dane o wysokości środków na świadczenia pracownicze na okres trzech kolejnych lat;

2) kwoty wynikające z zapisów na koncie 976 – „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” w zakresie podlegającym wyłączeniu w łącznych sprawozdaniach finansowych Powiatu Świeckiego.

 

§ 7 W terminie do 31 marca każdego roku po roku sprawozdawczym jednostki budżetowe Powiatu Świeckiego sporządzają sprawozdania finansowe oraz dokumentację dotyczącą wzajemnych wyłączeń wg wzorów druków, znajdujących się w wykazie druków określonych w rozdziale 4 niniejszego zarządzenia.

 

 

Rozdział 3

Jednostki budżetowe objęte obowiązkiem sporządzania sprawozdania finansowego 

 

§ 8. Jednostkowe sprawozdania finansowe sporządzają:

1) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu,

2) Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu,

3) Powiatowy Zarząd Dróg w Świeciu,

4) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Nr 1 „Dom Dziecka w Bąkowie”

5) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Nr 2 w Bąkowie,

6) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Nr 3 w Bąkowie,

7) Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bąkowie,

8) Dom Pomocy Społecznej Gołuszyce,

9) Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Świeciu,

10) Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny w Świeciu,

11) I Liceum Ogólnokształcące w Świeciu,

12) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Świeciu,

13) Zespół Szkół Specjalnych Nr 1 w Świeciu,

14) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowem,

15) Zespół Szkół Ogólnokształcących i Policealnych w Świeciu,

16) Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Warlubiu,

17) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Świeciu,

18) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Świeciu,

19) Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Świeciu.

 

 

Rozdział 4

Wzory druków dokumentacji dotyczącej wzajemnych wyłączeń 

 

§ 9. Dokumentacja dotycząca wzajemnych wyłączeń obejmuje:

1) arkusz nr 1 – zestawienie wzajemnych należności i przychodów oraz zobowiązań i kosztów, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia;

2) arkusz nr 2 – zestawienie wzajemnych zmian funduszu z tytułu otrzymania i przekazania środków trwałych, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia;

 

 

Rozdział 5

Przepisy końcowe 

 

§ 10. Wykonanie zarządzenia powierza się głównemu księgowemu Starostwa Powiatowego.

 

§ 11. Uchyla się Zarządzenie nr 219/14 Starosty Świeckiego z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji sporządzania łącznego sprawozdania finansowego Powiatu Świeckiego.

 

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do sprawozdań finansowych sporządzanych za 2016 r.

 

Starosta

Franciszek Koszowski

 

[1] Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r.. poz. 2255; z 2017 r. poz. 61, poz. 245.
[2] Zmiany do wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz.U. z 2015 r. poz. 1954; z 2017 r. poz. 24.

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego