ZARZĄDZENIE NR 88/25 STAROSTY ŚWIECKIEGO z dnia 5 listopada 2025 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 2/25 Starosty Świeckiego z dnia 9 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia kontroli instytucjonalnych w 2025 roku.
ZARZĄDZENIE NR 88/25
STAROSTY ŚWIECKIEGO
z dnia 5 listopada 2025 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 2/25 Starosty Świeckiego z dnia 9 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia kontroli instytucjonalnych w 2025 roku.
Na podstawie art. 68 ust.1 i ust. 2 pkt.1, art. 69 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 1483 ze zm.1) ), art. 34 ust.1 i art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2024 r. poz.107 ze zm.2) ) oraz § 10 ust.1 Regulaminu Kontroli przyjętego Zarządzeniem Starosty Świeckiego Nr 73/20 z dnia 17 grudnia 2020r.
zarządzam co następuje:
§ 1. Wprowadzam zmiany do Zarządzenia Nr 2/25 Starosty Świeckiego z dnia 9 stycznia 2025 r. zmienionego Zarządzeniem Nr 51/25 z dnia 2 czerwca 2025 r. w sprawie przeprowadzenia kontroli instytucjonalnych w 2025 roku:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„1. Ustalam obszary podlegające kontroli instytucjonalnej:
1) wykorzystanie udzielonych dotacji przez organizacje pozarządowe,
2) wydatki bieżące w jednostkach organizacyjnych,
3) dokumentacja prowadzona przez szkoły publiczne”.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Głównemu specjaliście ds. kontroli wewnętrznej i zewnętrznej w Starostwie Powiatowym w Świeciu.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Świecki
Paweł Knapik
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 68 ust.1, ust. 2 pkt.1 oraz 69 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Celem kontroli zarządczej jest w szczególności zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi. Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków kierownika jednostki i przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego.
Zarządzeniem Nr 72/20 Starosty Świeckiego z dnia 17 grudnia 2020 r. został przyjęty regulamin kontroli, który w szczególności ustala zasady przeprowadzania kontroli instytucjonalnej wewnętrznej i zewnętrznej. Zgodnie z §10 ust.1 w/w regulaminu obszary podlegające kontroli w danym roku ustala Starosta. Wobec powyższego podejmuje się niniejsze zarządzenie w sprawie zmiany obszarów kontroli instytucjonalnej na 2025 r.
Starosta Świecki
Paweł Knapik
1) Zmiany ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2025 r.poz.39
2) Zmiany ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2024 r. poz.1907.