ZARZĄDZENIE NR 67/25 STAROSTY ŚWIECKIEGO z dnia 8 września 2025 r. w sprawie przeprowadzenia likwidacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu
ZARZĄDZENIE NR 67/25
STAROSTY ŚWIECKIEGO
z dnia 8 września 2025 r.
w sprawie przeprowadzenia likwidacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym Dz. U. z 2024 r. poz. 107 z późn. zm.[1]), § 13 ust. 4 Zarządzenia Nr 40/24 Starosty Świeckiego z dnia 14 maja 2024 r. w sprawie przyjęcia Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Świeciu i Zarządzenie Nr 30/25 Starosty Świeckiego z dnia 21 marca 2025 r. w sprawie sposobu zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Świeciu, zarządzam co następuje:
§ 1. Polecam przeprowadzić w Starostwie Powiatowym w Świeciu w terminie od 8 września 2025 r. do 15 września 2025 r. likwidację następujących składników majątkowych:
1) środków trwałych o wartości 10.000,00 zł i powyżej 10.000,00 zł;
2) środków trwałych o wartości od 1.000,00 zł. do 10.000,00 zł;
3) pozostałych środków trwałych o wartości poniżej 1.000,00 zł.
§ 2. Powołuję komisję likwidacyjną, w której skład wchodzą:
1) Beata Borucka – przewodnicząca komisji;
2) Magdalena Wójcik – członek komisji;
3) Joanna Kamińska – członek komisji;
4) Roksana Kowalska – członek komisji;
5) Joanna Ekert – członek komisji;
6) Zofia Czapiewska – członek komisji;
7) Marta Damrath – członek komisji.
§ 3. Zobowiązuję komisję likwidacyjną do:
1) przyjęcia od osób materialnie odpowiedzialnych wniosków o likwidację składników majątkowych,
2) przeglądu i dokonania oceny przydatności składników majątkowych zgłoszonych do likwidacji,
3) dokonania wyboru sposobu zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych,
4) ustalenia wartości jednostkowej poszczególnych składników majątkowych z należytą starannością na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia,
5) sporządzenia protokołu określającego sposób zagospodarowania zbędnych i zużytych składników majątkowych wraz z wyceną szacunkową,
6) przekazania do Głównego Księgowego zatwierdzonych przez kierownika jednostki protokołów z przeprowadzonych czynności,
7) zlikwidowania składników majątkowych po podjęciu przez Zarząd Powiatu Świeckiego uchwały w sprawie likwidacji majątku.
§ 4. Z przeprowadzonych czynności likwidacyjnych komisja likwidacyjna sporządza:
1) protokół zniszczenia,
2) protokół przekazania do utylizacji
§ 5. Osoby powołane do komisji likwidacyjnej czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie likwidacji składników majątkowych.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
Paweł Knapik